Soruyu tuhaf mı buldunuz? Yoksa anlamsız mı? Yoksa ne gereği var mı dediniz ?
Gelin beraber düşünelim. Soru gerçekten tuhaf. Anlamsız ama gerçek. Soruyu şimdiye kadar kendimize hiç sormadığımız için yanıtlanması elzem bence.
Muhafazakar olan arkadaşlar Çerkes olmayan 3. şahıslar tarafından yeni tanınınca genellikle muhatap oldukları sorudur yukarda ki cümle… Siz mütedeyyinseniz, dini kaygı taşıyan kişi ve kurumlarla hasbi hal olmuşsanız ve etnik kökeniniz Çerkes ise ‘’Allah Allah çerkessin ve düşünce tarzın bu!şeklinde hayret nidaları görürsünüz.
O halde nerden geliyor bu kanaat. Önceden belirtelim ki, Bizim burada yazacaklarımız kendi düşüncelerimizdir ve tahminden ibarettir.
Malumunuz solun birçok fraksiyonu mevcut. Özgürlükçü sol, ulusal sol, bölücü sol, ırkçı sol... Aklıma gelen birkaç isimle bu durumu netleştireyim arzu edersiniz
-Baskın Oran, Ufuk Uras - Sözde özgürlükçü gayr-ı milli solcular.
-Ahmet Türk, Leyla Zana, Sırrı Sakık - Kendilerine solcu diyen Kürtçüler.
-Doğu Perinçek, Gökçe Fırat - Irkçı mı, solcu mu olduğu belli olmayanlar.
-Deniz Baykal ve efradı ile Bedri Baykam, İlhan Selçuk gibi Kemalist (!), Sosyal ve Cumhuriyetçi demokrat (!) solcular...
-Leninist, Troçkist, Marksçı solcular…
Ben sol cenahta bulunmadığımdan ötürü kendilerini yeteri derecede tanımam ama iyi takipçileri olduğumu iddia edebilirim.
Gelelim başlığa,
Solcular, tartışmasız sivil örgütlenmede en başarılı olan kesimdir. Bizim Çerkes cenahında da böyle olmuştur...Yıllarca Çerkes kimliği taşıyan kurumlarımızda yönetim, genellikle solcuların hakimiyetindedir.
80li yıllarda solculuk; kanı deli akan çerkesler için sahiplenilecek kapı olmuştur. Nedeni Türk Milliyetçiliği dışında diğer etnik kökenlilerin yaşam alanını sıfıra indirmeye çalışan ülkücü kesimin varlığıdır. Sırf ülkücü kesimin amaç ve görüşlerinin egemen olmasını arzu etmeyen çoğu Çerkes genci, kendini sol cenahın içinde bulmuştur. Ne yazık ki benim birçoğunu tanıdığım şuan thamade sıfatıyla bulunan büyüklerimiz darbe sonrası içeriye dahi girmiştir.
Şu bir gerçektir ki solcuların varlığı, sağcı/ülkücü kesimin varlığına tabidir... Aynı olgu sağcı/ülkücü kesim içinde geçerlidir. İki kesimin de diğerinin varlığı olmadan kendini izah etmesi ve yandaş bulamaması tedirginliği Çerkeslerin hedef seçilmesine neden olmuştur... O dönemde faaliyet gösteren Çerkes dernekleri, yayınları ve dernek mensupları maalesef solcular tarafından kullanılmıştır.
Burada anlatılmak istenen solcu çerkeslerin varlığını tenkit etmek değildir. Yazıda hedeflenen amaç, çerkeslerin genellikle neden solcu diye bilindiğine yanıt bulmaktır. Stk’larımızın büyük bir çoğunluğunun hala sol tandanslı kişiler tarafından yönetildiğini dikkate alırsak, Çerkes olmayanların bizi neden solcu olarak gördüğünü anlamakta da zorluk çekmeyiz.
Yalnız şunu söylemekte de yarar var; bendenizin solculuk namına ve değerlerine hiçbir yakınlık beslememem onları, sırf bu yüzden bana TENKİT HAKKI doğurmaz..
Lakin,
-Yıllarca bu yönetimler başarısızlıklar sergiliyorlarsa,
-Çeçenistan ve Abhazya politikaları toplumuzun menfaatlerine zıtlık teşkil ediyorsa,
-Önceden kısık sesle şimdi bağıra bağıra söyledikleri kuzeybatı Kafkasya anlayışını gençlerimize telkin ediyorlarsa,
-Gerek Kafkasya ,gerekse de Türkiye de mücadelemize destek veren solcu olmayan kurumları (İHH, mazlumder vs) küstürüp, onlara soğuk yaklaşıyorlarsa ,
-Seçimlerde ortak platform oluşturup, Baskın Oran, Ufuk Uras gibi adamları destekleyip Türk kamuoyuna bizleri rezil ediyorlarsa,
-Bu yaklaşımlarından dolayı, güçlü partiler bizden uzaklaşıp, bizi kaale almıyorlarsa,
-Uzlaşmacı tavır sergileyen ve konfederasyon kurulması için çaba sarfeden kuruluşlara ‘’bize biz yeteriz, gerek yok teşekkür ederiz’’ cevapları veriliyorsa,
-Çerkeslerin Ruslara gönüllü iltihakının(!) 450.yıl kutlamaları gibi saçma sapan işlere girilip, hainlerin maşası olunuyorsa,
-Dernekte mescit açabilirmiyiz teklifine ‘’hayda nerden çıktı bu! bizde meyhanemi açalım yani?’’ işgüzarlığı içerisine giriliyorsa,
-Dini kaygı taşıyan hemşerilerimizden birkaçı yönetime talip olduğunda soğuk davranılıp, burası demokratik sol duruş gösteren cemiyettir, ve böyle devam edecektir tarzında söylemlerde bulunuluyor ve o insanlar küstürülüyorsa,
-Bütün bunları yaptıktan sonra kendi aralarında neden üye sayımız az? Neden tabana hitap edemiyoruz? Soruları sorulup, acziyetlerini dile getiriyorlarsa,
İşte o zaman TENKİT HAKKIMIZ vardır.
Dile getirmek istediğim bir husus daha var: Son günlerde solcu bazı arkadaşlar gazete çıkarıyorlar. Adı jıneps.. Bu gazetenin her sayısını takip etmeye çalışıyorum. Bazı internet sitelerinde de köşeleri mevcut. Yazılarını izliyor ve gerekirse yorumda da bulunuyorum. Yukarda solcuların örgütlenme ve sesleri duyurmalarında maharetlerini dile getirmiştim. Yazımızın konusunu oluşturan ‘’Çerkesler genelde solcudur’’ hakim düşüncesinden istifade etmeye çalışan ve bunun hakkını veren arkadaşlar aslında bunlar.. Kendilerini öyle inandırmışlar ki bu söyleme mütedeyyin insanların manevi olarak değer verdiği ne varsa tahkir etmeye çalışıyorlar. Çerkeslere ait her sorunsalın temelinde onlara göre baş aktör ‘’din ve dinciler’’. Kim cesaretlendirdi bunları bilmem ama gerici, takunyacı, bağnaz gibi ifadeleri sarfetmek onlar için gerçekten basit bir hal arzediyor.
Halkların kardeşliği adı altında İHDciler, Ermeniler, solcu kürt akımları ile beraber hareket edip biz çerkeslerin haklarını savunacaklarmış güya… İşin garibi Dünyada eşine rastlanmayan ve Hak uğruna Şehit olan Çeçen mücahitlerini ‘’Emparyalizme karşı duruş’’ söylemleriyle sahiplenebiliyorlar(!). Bu tavırları kendilerince akılcı ve uyanık bir duruş olabilir ama benim halkım o kadar saf değil… Jınepsçilere sesleniyorum!
Bu azimli çalışmalarınızla Çerkesler nazarında belki söz sahibi olamazsınız ama aidiyet hissettiğiniz kişi ve kurumlar nazarında solcu çerkes imajı prim yapabilir. Belki de niyet budur…
Yaşadığımız ülke topraklarında Çerkeslere yapılacak en büyük haksızlık, kamuoyu önünde bizleri olmadığımız gibi sunmaktır. Ve bu insanlar çerkes kimliği ile bizleri bu şekilde 3. şahıslara karşı taktim ettikçe; ‘’hayır biz sizden değiliz dememiz’’ gerekiyor. Aksi taktirde bu arkadaşlar başımıza büyük sorunlar açacaktır..
Netice olarak ; bizde günahsız değiliz. Bizi genelde ‘’solcu’’ diye bilen insanları, çalışmalarımızla, emeğimizle onlardan olmadığımız yönünde aydınlatmamız gerekiyor. Kavun karpuz yan yana yatarak büyüyebilir ama biz yattıkça başkaları söz sahibi olur ve biz yine tenkit etmekle kalırız…
Kurmel Çetin
kurmelcetin@muslumancerkes.com
Gelen Yorumlar
Toplam 21 yorum,
1-21 arası gösteriliyor, yeni tarihliler sonda.
Size aynen katılıyorum.Ama ben de çerkezim ve malesef çerkezlerin sola yatkın olduğunu düşünüyorum. Bütün arkadaşlarımız bana ve aileme siz çerkezlere benzemiyorsunuz derlerdi. Sebebi de tahmin edeceğiniz gibi islama olan ilgi ve yakınlığımız. Aslında normal bir müslüman oluşumuz... Malesef okumuş olmamıza rağmen ,çerkez kelimesini duyar duymaz içimizin coşmasına rağmen ben de çerkezlere genel anlamda kırgınım. Çünkü dinle pek ilgilenmiyorlar ve kapalı çerkez kızlarına sahip çıkmıyorlar. En azından bizim çevremiz ve rastladıklarımız...
kabardey eklemiş.
| 13 Ekim 2009 Saat
18:53
kardeş bu yazının altına bende imzamı atarım sana bütün kalbimle destek veriyorum neredeyse bütün hislerime tercüman olmuşsun helal olsun
selçuk kurt eklemiş.
| 26 Ekim 2009 Saat
22:25
Yazdıkların gereksiz bir genellemeden öteye gitmiyor arkadaşım. Çerkeslerin sola yakın olmasının nedeni, solun her zaman ezilen halkların yanında olmasındandır. ve solun değerlerini çarpıtarak yazmayın lütfen. solun dinle bir kavgası yoktur. solun derdi dinin siyasi nedenlerle kullanılması ve dinden prim yapılmasıdır. sol ve değerleri hakkında daha iyi bir araştırma yapmalısın... bu arada derneklerin kullanım amacı orada ibadet yapmak değildir. kültürümüzü yaşatmaktır ve değerlerimizi öğrenmektir. ibadetin yapılacağı yerler bellidir. Dolayısıyla dernekler mescit ve ya cami yaptıran cemaatlerin ve ya tarikatların yerleri değildir. sapla samanı ayırmak lazım
arda ayvazoğlu eklemiş.
| 27 Ekim 2009 Saat
15:44
Selçuk bey size katılıyorum..
gizem aLan eklemiş.
| 02 Kasım 2009 Saat
22:27
Kurmel Çetin Beyi tebrik ediyorum. Yazıda kendisi de ifade ediyor zaten ideolojik açıdan solu pek tanımadığını. Arda Ayvazoğlu Bey bunu okuduğu halde sloganik bulduğum bazı ifadelerde bulunmuş. Bir açıdan haklı olabilir. Sol ezilen hlkların yanında olmuş. Olmuş diyorum. Çünkü bugünkü solun İdeolojik açıdan Sol ile ilgisinin olmadığını herkes bilir. Arda bey'in yanıldığı bir nokta var. Solun dinle bir kavgasının olmadığını söylüyor. Şöyle bir gerçek vardır. Cehalet insanı hep yanıltır. Arda bey'i tenzih ederim. Ama Türk solu nevi şahsına münhasır olan bir anlayışa sahip olduğundan, dini sembol taşıyan harşeye karşı gelmiş, onları kendisine tehtid olarak algılamıştır. Din konusundaki cehaletlerine rağmen, (Kuran ve sünneti bilmedikleri halde) dinin siyasete alet edildiğini ne de çabuk anlıyorlar! Ama şöyle düşünüyorlar galiba. Günümüzün en kapitalistine bile taş çıkarabilecek kadar maddeci, bağnaz, ırkçı, faşist olabilen solcular, İslam dinini de diğer muharref dinler gibi algıladıklarından insanların kalbine hapsetmeyi dindarlık, dinin hayata yansıyan yüzünü ise gericilik ve din istismarı sayabiliyorlar. Bir diğer nokta da Türklerin hayatından İslam dinini alınca ne kalıyorsa geriye Çerkezlerin hele de Kafkasya da bunun savaşını vermiş olan halkın içinden İslamı alırsanız ortada kalan Rus'tan farkı olmayan, sadece mezar taşları ile övünebilen bir Çerkez kalmaz mı? Madem bir Çerkez sol ideolojiyi benimseyecekti; Kafkasyada verilen savaşın anlamı neydi? Soykırıma uğramanın, sürülmenin gereği neydi? Sahi Kafkasya da halkların ezen, sömüren, katliam yapan Rusya nın ideolojisi neydi? Sosyalizm-komünizm miydi acaba!???
Hakan Duman eklemiş.
| 14 Kasım 2009 Saat
17:52
Benim tanıdığım bir çok ülkücü çerkes'de var. Buna en tanımış örnek olarak Prof.Dr.Ümit Özdağ'ı ve babası 1960 ihtilali'nin gerçekleştirenler'den Muzaffer Özdağ'ı da örnek verebiliriz. Ülkücülük kuru bir ırkçılık davası değildir. Ülkücülük, milliyet olgusunu reddeden bir ümmetçilik de değildir. Ülkücülük, her milletin kendi özdeğerlerine sahip çıkmasını tabii gören, Türklüğün milli ve manevi değerlerinin kaynaşmasından meydana gelen Müslüman Türk milletinin milletler yarışında en öne geçmesini istemek, çalışmak ve bu ülküyü hayat tarzı haline getirmektir. Ülkücülük, her insanı Yüce Allah’ın bir emaneti olarak görmeyi emreder. Ülkücüler, mensubu bulundukları Türk milletini layık olduğu maddi ve manevi zenginliklere kavuştururken, birlikte yaşadıkları her insanı kutsal bir emanet olarak korur, geliştirir ve mutluluğuna katkı sağlar. Ülkücülük, kesinlikle ayrıştırıcı değil, birleştiricidir. Ülkücülük sonu izm’le biten her türlü yabancı ideoloji ve sistemlere karşıdır. Türk milletine uygun olan en doğru yönetim sisteminin şahsiyetçiliği destekleyen demokrasi olduğunu kabul eder. İttihat ve Terakki'ye baktığınız zaman'da mutlak bir Çerkes hakimiyeti vardır.Kuşçubaşı Eşref,Yakup Cemil gibi isimler Teşkilatı Mahsusanın başındaki askerler'dir. Rauf Orbay, Refet Bele, Bekir Sami Bey hepsi'de vatansever ittihatçılar'dır. Bugün Türk Devletleri'nin bayrakları listeleri'nde hep Çerkes bayrağı'na da yer verilir.Çerkeslere karşı müthiş bir sempati ve sevgi vardır.
ibrahim alıcı eklemiş.
| 29 Haziran 2010 Saat
07:42
allahtan tek temellim biran önce çerkezyamıdır ne sikim yurdunuzu bir an önce kurarsanızda siktirip gidersiniz vatanımdan. yazarlarınızdan ergun güldal piçinin anasını sikeyim.amına kodumun pkk lı piç evladı. söyleyin ona,korkak babası savaştan kaçıp ülkeme sığında, bizde bir cahillik yapıp sahiplendik. sonunda da o piç doğdu. ve şimdide türk milletine küfür ediyor. şerefsiiiiiizzzzzzzzzz oğullarııııı. gerçi ne beklersinizki bir çerkezden, kendi vatanından kaçmış sınız , vatansız adilerrrrrrr.....
yüksel uzun eklemiş.
| 04 Temmuz 2010 Saat
19:49
YÜKSEL UZUN DANGALAĞI. SENİN KIÇINA BETON MU DÖKÜLDÜ EVLADIM. AĞZIN GÖT OLMUŞ BOK SIÇIYO. ULAN DÜNYAYA ÇÜKÜNDEN BAKAN AĞZIYLA BOK ŞIÇAN VELET ADAM OL. AKILLI OL. KÜFREDEREK HAKLI OLAMAZSIN SERSERİ. KEM SÖZ SAHİBİNE AİTTİR. KÜFÜR ETME. KÜFFAR ZINDIK. SERSERİ CAHİL. BEYNİ FITIKLI. AKILLI OL AKILLI. ADAM OL ÖNCE. CÜMLEYE AÇIK ALANDA KÜFÜR ETME-KÜFÜR yazma. ADAM GİBİ BİLMİNİ ORTAYA KOY. O SENİN DEDİKLERİNİ SENİN GİBİLER UMUMA AÇIK TUVALETLERE YAZIYORLAR. ALENİYETE AÇIK YERDE KÜFÜR EDİLMEZ YAZILMAZ. BU KIÇINI DÖRT YOL AĞZINDA AÇMAYA BENZER AYIPTIR. BİRİNİN İÇİ GEÇER SONRA KIÇINA DÜRTER. ÇEŞİT ÇEŞİT İNSAN VAR. ANLADINMI ÇOOOCUUUMMM...
SEYYİD SIDDIK eklemiş.
| 06 Temmuz 2010 Saat
16:46
Su mubarek günlerin yüzü suyu hörmetine, ne bicim yazilar bunlar sögmeli küfürlü. Genclik, ileriye dönük umutlar, güzel yasamanin Türkiye cumhuriyetininde tek örnek olmasi v.s. bunlara hasretlemi ölecegim, ölecegiz, Bizlere ne oluyor Allah askina? Bir Kabartey damati Türk olarak utaniyorum, böyle cahilce yazi yazanlari kiniyor ve bu tür yazilara itibar edilmeyip yayinlanmamasini rica ediyorum. Ordu`lu Mart ayinin ilk haftasi 1950 dogumluyum 42 yildir Almanya'da yasiyor ve halen calisiyorum Elhamdürüllah Müslüman ve sosyal demokrasi yanlisiyim, fikirlerini ve devlet idaresini benimsedigim zat merhum Mustafa Bülent Ecevit tir. kabardey arkadasima katilmiyorum cünki cerkezlerin büyük bir cogunlugu sosyal demokrasiyi dinsizlikle bagdastirdiklari icin sag partililere ve sagciliga önem veriyorlar diye düsünüyorum. Buda benim görüsüm tabi. Kabartey Damati Ahmet-K. Dereköy Selam ve Dua ile
Ahmet-K. Dereköy eklemiş.
| 14 Ağustos 2010 Saat
11:44
Tek parti Faşizmini Yaşamış ve bilmiş hiç bir aklı başında Müslüman Solcu olamaz sağcıda olamaz olmuşsa ki bende onlardan biriyim ALDATILMIŞTIR ..
cade cihangir eklemiş.
| 19 Ağustos 2010 Saat
15:39
Kafkasya seni ve senin insanlarını sevmek BAHTİYARLIKTIR.. Çeçenya Onurumuzsun Şehadeti Saadet biliriz.. bize kucak açanlara biz asla ve kata Nankörlük etmemişizdir, Nankörlük bize terstir....
cade eklemiş.
| 20 Ağustos 2010 Saat
15:20
yüksel uzun ,,,aynen sana iade ediyorum ve yapıştırıyorum alnına...
cade eklemiş.
| 22 Ağustos 2010 Saat
09:20
Anadolu hepimizin vatanıdır bir ana gibi bağrını kendine sığınan her mazluma açar.Burda oturmanın bedeli kan vermek can vermektir.Onu da burayı yurt edinen herkes bilir.Çanakkalede Yemende ,Sarıkamışta Sina çöllerinde heryerde dedelerimiz koyun koyuna yatmaktayken sırf birazcık önce geldik diye başkasına hadi geri git dersek bize de hadi ozaman sende bas geri demezler mi.Siz Ermeni yada Rumsanız başka tabi.
TUAREK eklemiş.
| 17 Eylül 2010 Saat
02:57
Solcumu benim bildigim cerkezler sag kesimdedir aslinda bu yazidada hata yapilmis nedense
Ubh seyit eklemiş.
| 14 Ekim 2010 Saat
01:05
yüksel uzun türkiye senin ne zamandan beri vatanin serefsiz insan ...biz bu vatandaki en eski uygarliktan geliyoruz kökümüz 45 bin sene öncesine dayanir sen kimsinki sen anca git ergenekona yerles diyecegim ama oralarida bizimdi yani türklük bizden sonra cikti yani bizim akintimizsiniz sonucta
Rahman Efe eklemiş.
| 14 Ekim 2010 Saat
01:09
Türklüğün ne zaman cıktığını biliyormusun sahip cıksaydınız o zaman sizindi ise ülkücüler sadece türklerden olur arkadasım onlar cakmaları ama ben bunu tartısmıycam sonucta kardesce yasıyoruz ama lafınızı bilin son türk ölene kadar dünya türklerin egemenliğindedir büyük turan elbet gerceklesecek
sedat tuna eklemiş.
| 08 Kasım 2010 Saat
22:35
Kim bu insan kılığına girmiş yüksel uzun denen ucube yaratık. Dünyadamı yaşıyor dünyadan bihaber. Abe geri zekalı diyeceğim ama zekanınıda zerresi yokki. Biraz tarih oku zavallı, fosseftik çukuru.Eminim senin Türk tarihindende haberin yoktur zavallı makluk
ilhanakçay eklemiş.
| 16 Kasım 2010 Saat
12:59
Herkes bulunduğu çevreye göre ahkam kesiyor. Benim çevremdeki çerkesler genelde sağcı, hatırı sayılır bir kesimi ülkücü, yine çevremdeki halktan da daha dindarlar. Bu duruma bakarak bir genelleme yapmam ne kadar doğru olur siz karar verin.
Nepsev Nadir eklemiş.
| 09 Aralık 2010 Saat
22:31
Yazar halt etmiş. Çerkeslerin çoğu solcuymuş. Kendi yöresinin Çerkesleri hep MHP'li olmuştur genelde. 80 öncesi Pınarbaşında hep MHP almıştır oyları. Keşke solcu olsaydı Çerkesler. Halkların kardeşliğini ilke edinen, kardeşçe Ülkemizdeki tüm Halklara anadilde kültür serbestisi veren sistem hakim olsaydı mesela. Kardeşlik işlenseydi. Herkesin bir birine kimlik / kültür saygınlığı gelişseydi. Böyle nesiller yetişseydi ülkede; o zaman bu ülkede kendinden olmayana söven YÜKSEL UZUN DANGALAĞI gibi densizler türemezdi. Derdi (ler) ki benden olmayan kardeşleriminde bu ülkenin kurtuluşunda ve kuruluşunda büyük hakları var, can verdiler onlarda, kanlarını feda ettiler, bu güzelim vatanımızın istiklal savaşında onlarda damarlarındakini boşaltıp Al Bayrağımıza renk verdiler. Sarıkamış, Çanakkale, Sakarya destanlarında onlarda kınalı kuzular feda ettiler. O Ateşten Çember Günlerinde sadece ben yoktum, benimle beraber omuz omuzaydılar, benimle beraber şehit / şuheda oldular derdi. Ve işte kurtuluşta / kuruluşta yanlarında olan kardeşlerinin torunlarına böyle sövmezdi (ler).. Ve bu ülkenin kurtuluş / kuruluş tarihine hep ben gözüyle bakmaz(lar), ben gözlüklerini kırma erdemi edinirdi (ler).... Aslında bu dangalağın feryadı bu yanlızlık psikolojisine düşme (lerinin) nin iğrenç ifadeleri. Evet Kardeşim, hepimizin evi olan bu ülkede; Türk var, Laz var, Kürt var, Zaza var, Çerkes var, Abaza var, Çeçen, Oset var, Roman var, Boşnak, Gürcü var. Hepimiz bu yuvayı kurarken can verdik, kan verdik harçını hep beraber kardık. Taleplerimiz var. Demokratik haklar, Anadilde Devlet okullarında eğitim istiyoruz, bunlar en doğal haklarımız. Ülkemizin demokrasisinin ATATÜRKÜMÜZÜN dediği gibi, Muassır Medeni ülkeler (Batı) seviyesinde olsun istiyoruz, tek örnek o, yüzümüz batı. Batı ülkelerini araştırmanı tavsiye ederim bu konuda. Bağırsanda, çağırsanda, küfürde etsen bu olacak İnşallah. Bir birimize küfür ederek değil, gülerek, anlayışla kucaklaşarak bu ülkenin ilalebete inşası olacaktır. Tabi sol öldü, bunu demokrasiyle aşacağız, talepkarlar birleşerek...... Senin gibi düşünenlere ve sövenlere en güzel cevap, sadece senin gibilerin olmadığının gücünü ispatlamak için Kimlik / Kültür / Demokratik Özgürlük arayışındaki talepkar cesur yüreklerin tek bir güç olması için, buradan tavsiyemdir, bütün Çerkeslerin en yakın seçimde BDP'ye oy vermeleri. Siyasi arenada, yasal yollarla KÜRT kardeşlerimizle çıkarlarımız buluşuyor. Halkların Kardeşliği ve Halkların beklentisinin sesi tek bir parti olmalıdır, gündem gücünü yitirmemelidir, bu davanın unutulmaması ve sürekli çözüm bekleyen sorun olduğunu iktidara, hükümetlere hissettirmek için, işin ciddiyetinin kaybolmaması için, meclisteki ses kısılmamalı, kesilmemelidir. Bir Çerkes olarak Kürt Kardeşlerimizin yasal / siyasi duruşlarının yanında olmalıyız. Şahsen benim oyum ilk genel seçimlerde BDP'nin..... KIÇINI DÖRT YOL AĞZINDA kaybeden YÜKSEL UZUN dangalağının, betonla örtülen foldur poşet olan yerine gelen seçimlerde kullanacağım oyumda kapak olsun. SEYYİD SIDDIK kardeşim ağzına, diline sağlık cevabın muhteşem olmuş.
decenqua eklemiş.
| 12 Aralık 2010 Saat
01:12
Arkadaşlar kimlik tartışması yapmayalım Kafkasya koca bir deryadır. Çerkesler tek millet değildir,orda çok farklı gruplar vardır ,çoğu türk değildir ben kendi adıma Kumuklardanım bilen bilir, Karaçay tarafı Türktür, Osmanlı ve Türkiye Çerkezlerin 2.vatanıdır ve bu topraklarda yaşamak benim için onurdur, sürgün dönemini bilenler Abdülhamitin Çerkezler için yaptıklarını bilir, daha anlatıcak çok şey var ,neyse yakında Çerkezlerle ilgili bir film çıkacak haberiniz olsun.
oğuz kandemir eklemiş.
| 13 Aralık 2010 Saat
22:49
TÜRK VEYA ÇERKEZ - ÇERKEZ VEYA TÜRK BEN TÜRKÇÜYÜM İKİSİDE AYNI İFADE BENİM İÇİN.
Kartal Bozkurt DADAŞTÜRK eklemiş.
| 23 Aralık 2011 Saat
21:06