
2006 yılında altı ay ve daha fazla çalışan geçici işçilerin daimi işçi kadroları ile 4/B'li sözleşmeli pozisyonlara geçirilmelerini öngören
5620 sayılı Kanun, 21 Nisan 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanmıştır. Bu Kanunun en çok eleştirilen yönü 2006 yılından önce çalışanların kapsamda bulunmayışı idi. Cumhuriyet Halk Partisi, Kanun metninde geçen 2006 yılı ibarelerinin iptali için Anayasa Mahkemesine başvurmuştur. Bu önemli başvurunun dava dilekçesini ilk kez yayımlıyoruz.
ANAYASA MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
(Yürürlüğü Durdurma İstemlidir)
DAVACI (İptal İsteminde Bulunan) ........... : Ali TOPUZ (İstanbul)
Kemal ANADOL (İzmir)
ile aşağıda ad ve soyadları ile seçim bölgeleri yazılı 125 milletvekili.
TEBLİGAT YAPILACAK DAVACILAR ......:Ali TOPUZ, İstanbul Milletvekili, TBMM, Ankara.
Kemal ANADOL, İzmir Milletvekili, TBMM, Ankara.
İPTALİ İSTENEN KANUN ...........................: 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun;
1) 1 inci maddesinin son paragrafının birinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi ile bu paragrafın ikinci cümlesindeki “2005 ve 2006 yıllarında” ibaresi,
2) 2 nci maddesinin (7) numaralı fıkrasının ikinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi.
DAVA KONUSU ..........................................:04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun;
1) 1 inci maddesinin son paragrafının birinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi ile bu paragrafın ikinci cümlesindeki “2005 ve 2006 yıllarında” ibaresinin,
2) 2 nci maddesinin (7) numaralı fıkrasının ikinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresinin,
iptallerine ve iptal davası sonuçlanıncaya kadar yürürlüklerinin durdurulmasına karar verilmesi istemi.
İPTALİ İSTENEN KANUNUN YAYIM TARİHİ ....:04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun 21.04.2007 tarihli ve 26500 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
I. OLAY
2006 yılı içerisinde usulüne uygun olarak vizesi yapılmış geçici iş pozisyonlarında toplam altı ay ve daha fazla süreyle çalışmış olan geçici işçilerin sürekli işçi kadrolarına veya sözleşmeli personel statüsüne geçirilmeleri öngören 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun 21.04.2007 tarihli ve 26500 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış ve yürürlüğe girmiştir.
Bu Yasa’daki iptali istenen kurallar, Anayasaya aykırı düştüğünden bu kuralların iptalleri için, yürürlüklerinin de durdurulması istemiyle Yüksek Mahkeme’nize başvurulması zorunlu görülmüştür.
Aşağıda önce, 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun iptali istenen hükümlerine yer verildikten sonra, iptali istenen hükümlerle ilgili olarak Anayasaya aykırılık gerekçesi açıklanmıştır.
II. İPTALİ İSTENEN HÜKÜMLER
1) 04.04.2007 Tarih ve 5620 Sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 1 inci Maddesinin Son Paragrafının Birinci Cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” İbaresi ile Bu Paragrafın İkinci Cümlesindeki “2005 veya 2006 yıllarında” İbaresi
a) 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun “Kapsam” başlıklı 1 inci maddesinin son paragrafının iptali istenen ibareyi de içeren birinci cümlesi aynen şöyledir:
“2006 yılı içerisinde usûlüne uygun olarak vizesi yapılmış geçici iş pozisyonlarında toplam 6 ay veya daha fazla süreyle çalışmış olan geçici işçileri kapsar.”
İptali istenen “2006 yılı içerisinde” ibaresidir.
b) 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun “Kapsam” başlıklı 1 inci maddesinin son paragrafının iptali istenen ibareyi de içeren ikinci cümlesi aynen şöyledir:
“2005 veya 2006 yıllarında aynı şartlarda çalışıp da askerlik, doğum veya sağlık kurulu raporuyla belgelendirilen sağlık sorunları sebebiyle iş sözleşmeleri askıda kalanlar da bu fıkra kapsamında değerlendirilir.”
İptali istenen “2005 veya 2006 yıllarında” ibaresidir.
2) 04.04.2007 Tarih ve 5620 Sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 2 nci Maddesinin (7) Numaralı Fıkrasının İkinci Cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” İbaresi
04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 2 nci maddesinin (7) numaralı fıkrasının iptali istenen ibareyi de içeren ikinci cümlesi aynen şöyledir:
“Tescili yapılacak işçilerin, ilgili idare, kurum ve kuruluşlarda 2006 yılı içerisinde toplam 6 ay ve daha fazla sürelerle vizeli geçici iş pozisyonlarında işçi olarak çalıştığının belgelenmesini sağlamak üzere, 17.07.1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 79 uncu maddesi uyarınca Sosyal Sigortalar Kurumuna bildirilen Aylık Prim ve Hizmet Belgelerinin resmî onaylı örneklerinin ibraz edilmesi zorunludur.”
İptali istenen “2006 yılı içerisinde” ibaresidir.
III. GEREKÇE
1) 04.04.2007 Tarih ve 5620 Sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 1 inci Maddesinin Son Paragrafının Birinci Cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” İbaresi ile Bu Paragrafın İkinci Cümlesindeki “2005 veya 2006 yıllarında” İbaresinin Anayasaya Aykırılığı
Kamuda İş Kanunu Hükümlerine göre sürekli işçi kadrosuna atanmamış, Bütçe Kanunu hükümlerine uyarınca kurumlara tahsis edilen geçici işçi pozisyonlarında istihdam edilen işçilere geçici işçi denilmektedir.
04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kanunun iptali istenen ibareleri içeren 1 inci maddesinin son paragrafındaki “2006 yılı içerisinde usulüne uygun olarak vizesi yapılmış geçici iş pozisyonlarında toplam 6 ay ve daha fazla süreyle çalışmış olan geçici işçileri kapsar” düzenlemesi ile bu Kanunun kapsamı belirlenmektedir. Bu belirlemeye göre, yapılan düzenleme 2006 yılı içerisinde usûlüne uygun olarak vizesi yapılmış geçici iş pozisyonlarında toplam 6 ay veya daha fazla süreyle çalışmış olan geçici işçileri kapsamaktadır. Bir istisna olarak, 2005 veya 2006 yıllarında aynı şartlarda çalışıp da askerlik, doğum veya sağlık kurulu raporuyla belgelendirilen sağlık sorunları sebebiyle iş sözleşmeleri askıda kalanlar da bu Kanun kapsamında değerlendirilecektir.
Geçici işçi pozisyonlarında çalışmakta olanların sürekli kadrolarına geçişinde aranan 2006 yılında altı ay ve daha fazla çalışmış olma şartı, objektif ve eşit bir ölçü değildir. Şöyle ki;
Örneğin, 2006 yılından önceki yıllarda bu şartı yerine getirmiş olduğu hâlde beş yıldan beri çalışan işçi, 2002, 2003, 2004, 2005 yıllarında onar ay çalışmış, dokuzar ay çalışmış, ancak çeşitli nedenlerle, 2006 yılına geldiğinde beş ay çalışmış ise, sürekli işçi kadrolarına veya sözleşmeli personel statüsüne geçirilmeyecektir.
Çeşitli yıllarda geçici işçi pozisyonlarında çalışanlar arasında böyle bir ayrımı gerektirecek adil, hakkaniyete uygun, objektif ve hukuksal bir gerekçe de bulunmamaktadır.
Anayasanın 2 nci maddesi, Türkiye Cumhuriyetinin bir hukuk devleti olduğunu, 10 uncu maddesi ise, herkesin dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep benzeri sebeplerle ayrım gözetilmeksizin kanun önünde eşit olduğunu düzenlemektedir.
Hukuk devleti ilkesi tüm devlet erklerinin kullanımında evrensel hukuk ilkelerine, Anayasaya ve hukuk kurallarına uyulmasını gerekli kılar.
Evrensel hukuk kurallarından olan yasaların genel, objektif ve adil olması, aynı zamanda eşit koşullardaki kişilere aynı kuralları, aynı hak ve yükümlülükleri getirmesi de, bir hukuk devletinde öncelikle gözetilmesi gereken bir husustur.
İptali istenen 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kanunun 1 inci maddesinin son paragrafının birinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi ise, geçici işçi pozisyonlarında 2006 yılından önceki yıllarda altı ay veya daha fazla çalışmış olanların haklarını göz ardı ederek, hakkaniyete aykırı ve adil olmayan bir düzenleme yapmakta; eşit koşullardaki kişilere, hiçbir makul nedeni olmaksızın aynı kuralı uygulamamaktadır. Bu nedenle iptali istenen ibare, Anayasanın 2 nci maddesinde ifade edilen hukuk devleti ilkesine aykırı düşmektedir.
Aynı gerekçe ve sonuç, iptali istenen bu kuralın, Anayasanın 10 uncu maddesindeki eşitlik ilkesine aykırılık bakımından da geçerlidir. Nitekim Yargıtay 9. Hukuk Dairesinin Hukuk Genel Kurulunca da benimsenen kararları uyarınca ikiden fazla üst üste yapılan belirli süreli iş sözleşmeleri arada kısa fasıla bulunsa da belirsiz süreli hizmet akdini gündeme getirir (Y.9. HD. 30.06.2003 gün ve E.2003/1553, K.2003/12237 sayılı kararı). Bu nedenle, 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kanunun 1 inci maddesi kapsamındaki işyerlerinde muhtelif yıllarda zincirleme olarak akdedilen belirli süreli iş sözleşmeleriyle çalışan geçici işçilerin hepsi hukuken eşit durumdadırlar.
Anayasanın 10 uncu maddesindeki “Kanun önünde eşitlik ilkesi” hukuksal durumları aynı olanlar için söz konusudur. Bu ilke ile eylemli değil, hukuksal eşitlik öngörülmüştür. Eşitlik ilkesinin amacı, aynı durumda bulunan kişilerin yasalar karşısında aynı işleme bağlı tutulmalarını sağlamak, ayırım yapılmasını ve ayrıcalık tanınmasını önlemektir. Bu ilkeyle, aynı durumda bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak yasa karşısında eşitliğin çiğnenmesi yasaklanmıştır.
İptali istenen ibare ile ise, söz konusu Kanunda geçici işçilere uygulanacak kurallar bakımından 2006 yılından önce çalışanlar ile 2006 yılı içerisinde çalışanlar arasında, hiçbir haklı ve makul nedeni olmayan bir ayrım yaratılmış ve böylece Anayasanın 10 uncu maddesinde belirtilen kanun önünde eşitlik ilkesine aykırı bir durum ortaya çıkmıştır.
Bir yasa kuralının Anayasanın herhangi bir kuralına aykırılığının tespiti onun kendiliğinden Anayasanın 11 inci maddesine de aykırılığı sonucunu doğuracaktır (Anayasa Mahkemesinin 03.06.1988 tarih ve E.1987/28, K.1988/16 sayılı kararı, AMKD., sa. 24, shf. 225).
04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kanunun 1 inci maddesinin son paragrafının birinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi ile bu paragrafın ikinci cümlesindeki “2005 veya 2006 yıllarında” ibaresi arasında tam bir uygulama birliği bulunduğundan “2005 veya 2006 yıllarında” ibaresi de aynı gerekçelerle Anayasaya aykırı olup, iptali gerekmektedir.
Açıklanan nedenlerle, 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 1 inci maddesinin son paragrafının birinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi ile bu paragrafın ikinci cümlesindeki “2005 veya 2006 yıllarında” ibaresi Anayasanın 2 nci, 10 uncu ve 11 inci maddelerine aykırı olup, iptali gerekmektedir.
2) 04.04.2007 Tarih ve 5620 Sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 2 nci Maddesinin (7) Numaralı Fıkrasının İkinci Cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” İbaresinin Anayasaya Aykırılığı
04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 2 nci maddesinin (7) numaralı fıkrasının ikinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi, yukarıda (1) numaralı başlık altında belirtilen nedenlerle Anayasanın 2 nci, 10 uncu ve 11 inci maddelerine aykırı olup, iptali gerekmektedir.
IV. YÜRÜRLÜĞÜ DURDURMA İSTEMİNİN GEREKÇESİ
Geçici işçi pozisyonlarında çalışmakta olanların sürekli kadrolarına geçirilmelerinde, 2006 yılında altı ay ve daha fazla çalışanlar ile daha önceki yıllarda aynı şartlarla çalışanlar arasında yapılan ayrımı gerektirecek adil, hakkaniyete uygun, objektif ve hukuksal bir gerekçe bulunmadığından iptali istenen kuralların uygulanması halinde, bir kısım geçici işçi aleyhine, Anayasa ve özellikle eşitlik ilkesine aykırı hak kayıpları ortaya çıkacaktır. Bunun sonucunda da sonradan giderilmesi güç ya da olanaksız durum ve zararların doğabileceği açıktır.
Diğer taraftan, Anayasal düzenin en kısa sürede hukuka aykırı kurallardan arındırılması, hukuk devleti sayılmanın gereğidir. Anayasaya aykırılığın sürdürülmesinin, bir hukuk devletinde subjektif yararların üstünde, özenle korunması gereken hukukun üstünlüğü ilkesini de zedeleyeceği kuşkusuzdur. Hukukun üstünlüğü ve hukuk güvenliği ilkelerinin sağlanamadığı bir düzende, kişi hak ve özgürlükleri güvence altında sayılamayacağından, söz konusu ilkelerin zedelenmesinin hukuk devleti yönünden giderilmesi olanaksız durum ve zararlara yol açacağında duraksama bulunmamaktadır.
Bu zarar ve durumların doğmasını önlemek amacıyla, iptali istenen ibarelerin iptal davası sonuçlanıncaya kadar yürürlüğünün de durdurulması istenerek Anayasa Mahkemesine dava açılmıştır.
V. SONUÇ VE İSTEM
Yukarıda açıklanan gerekçelerle 04.04.2007 tarih ve 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun;
1) 1 inci maddesinin son paragrafının birinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresi ile bu paragrafın ikinci cümlesindeki “2005 veya 2006 yıllarında” ibaresinin, Anayasanın 2 nci, 10 uncu ve 11 inci maddelerine aykırı olduğundan,
2) 2 nci maddesinin (7) numaralı fıkrasının ikinci cümlesindeki “2006 yılı içerisinde” ibaresinin, yukarıda (1) numaralı başlık altında belirtilen nedenlerle Anayasanın 2 nci, 10 uncu ve 11 inci maddelerine aykırı olduğundan,
iptallerine ve iptal davası sonuçlanıncaya kadar yürürlüklerinin durdurulmasına karar verilmesine ilişkin istemimizi saygı ile arz ederiz.
Ali TOPUZ
İstanbul Milletvekili
Kemal ANADOL
İzmir Milletvekili

Gelen Yorumlar
Toplam 158 yorum,
1-158 arası gösteriliyor, yeni tarihliler sonda.
İŞÇİ
BİZLER İŞÇİYİZ ACELE EDİYORUZ BİRAN ÖNCE ÇIKSIN BİTSİN DİYE , İŞÇİYLE UĞRAŞANLARLA BİZ SANDIKTA GÖRÜŞÜRÜZ.
AHMET eklemiş. | 25-05-07 Saat
17:28
sandıkta görüşelim
chp'ye yakışanda budur.halkı kullanarak halkı mağdur etmek.halk partisiymiş.halkla arasında uçurum var .utanmadan halk için yapıyorlarmış.herşeyi ben yaparım herşeyi ben yerim anlayışı diktatörlere hastır.saddam laşmayalım...sandıkta boylarının ölçüsünü alacaklar.iptal ettireceğine kalanlara da siz verseydiniz sn baykal.
Ynt: Geçici İşçilere İlişkin Dava Dilekçesi
CHP'nin işi gücü ortalığı karıştırmak.Zaten iyi birşey yapsalardı iktidar olurlardı. Halk onları sandığa gömecektir
chp o zaman ikili oynamasın
neden kabul etti.benden değil 218 bin çarpı 4 eşittir 1 milyon kişi oyunu ak parti ye oyunu atacaktır.ve atacak.siyaset benim ekmeğimle olacaksa hiç olmasın.gidin şehitler var.benim dayım 3 çocukla işsiz bunlara bakın.o zaman bana maaş bağlayın ben kadro istemiyorum veye çocuklarıma bakın ben yine kadro istemiyorum
chp bana bakacaksa oyumu ona vereceğim.nerede zengin fakirin halinden anlarmı.herkes kendi yoluna aaaaaaaaaa atatürk şimdi sağ olacak onun için ölüme giderim.ama şimdi kimse için ölüme gitmek değil ismini anmam.bak chp ekmeğimle oynarsan sana çok bed dua ederim öbür dünyada yatacak yerin olmaz.tamam zamanında neden itiraz etmedin.hayretttt yaaaaaaaa.
şeker eklemiş. | 25-05-07 Saat
20:43
işciyiz haklıyız kadromuzu alacağız........seve seve tabikiiii
chp böyle yapmakla akp nin ekmeğine yağ sürüyor.chp nin başındakiler akıllı insan olsalardı şimdi iktidar olurlardı sıkıştıkları için ne yapacaklarını şaşırdılar 219 bin işçinin içinde chp ve diğer partilerinde oyu vardır bende dahil ama şimdi inadına AKP...VATANA HAYIRLI OLSUN UMARIM SANDIĞIN DİBİNE GÖMÜLÜRLER YETER ARTIK İŞÇİYLE UĞRAŞILDIĞI
NKURT eklemiş. | 25-05-07 Saat
21:45
mağdur işçiler
yazıyı iyi okuyup doğru anlayalım.26 bin kişiyi mağdur ettiler.chp bu işe el attı.bu karar kanunun iptali değil.26 bin kişinin mağduriyetinin giderilmesi.ben şahsım adına hiçkimsenin ekmeğiyle oynanması taraftarı değilim.anayasa mahkemesinin vereceği kararla, mağdur olanların da kadro alması sizleride sevindirmez mi?10- 15 gün içerisinde anayasa mahkemesi kararını vererek 244 bin kişinin kadro alması sağlanmış olacaktır.bunu siyasi olarak düşünmeyelim.sen nasıl ki evine ekmek götürmek istiyorsan diğer işçi arkadaşlarını ve ailesinide düşünmemiz lazım.bencil olmamalıyız.....
yazıklar olsun
işçi ile emekçi ile uğraşana yazıklar olsun allah rızası için bu cehepe halkı için iyi birşey düşünmezmi sandıkta görüşürüz.vallahi sen dahi beni kadroya geçirsen sana oy vermem.
canlar
ne yazdığınızı biliyormusunuz?. chp ye ahkam kesenler......
allah sizin cezanızı versin chp denen işçi düşmanı
bumu senin sosyal demokratlığın yazıklar olsun sana baykal sana sayın demeye dilim varmıyor.niye dersen çünkü garibanların ekmeği ile uğraşıyosun sizin zaten amacınız bu başka bir şey bilmez misiniz siz bunca insanın ekmeği ile nasıl oynuyorsunuz hiçmi vijdan yok sizde madem öyle zamanında neden müdahale etmediniz 26 bin kişiyi madur ettirdiniz sizin hiçmi işiniz yok be adamlar bu garibanların ekmeğiyle uğraşıyonuz gücünüz yetiyorsa 26 bin kişiyi kadroya aldırın 218 bin kişinin ekmeğini kesmeyin allah aşkına gerçi sizde allah kokusu olsa zaten bu insanların ekmeği ile oynamassınız bende neden bahsediyom sizin işiniz iş yapmak deyil pişmiş aşa su katmak yazıklar olsun sizee allah sizi bildiği gibi yapsın iyimi nediyeyim
CHP'ye TEŞEKKÜRLER
ARkadaşlar; kesinlikle siyaset konuşmuyorum bunu ilk başta belirtiyim. oyumuda ne AKP'ye nede CHP'ye vereceğim. YAni oyumu herikisindende kullanmıyacağım. Ben 2006 yılında işe başladım ve Benim 2006 yılında 6 ay çalışma sürem olmadığı için ileride ne yapacağım diye kara kara düşünmeye başladım. tek başıma olsam umra değil ama işe girdikten sonra Nişan yapmıştım. Yani İki kişiydim. artık. İlerisi karanlık. yani sizin anlıyacağınız benimle beraber 26bin kişi daha bu dava ile işine devam edebilecek. CHP bunu savunuyor. CHP kadroya karşı değil. TBMM'de görüşülürkende CHP 2006 yılı içirisinde 6 ay çalışma ibaresinin kaldırılmasını istemişti. Kadro alacak kişiler korkmayın. Size bir şey olduğu yok sadece kadroyu biraz daha geç alacaksınız. Ama yasadeğişirse düşünsenenize 26 bin kişi daha sizinle beraber elele kol kola sevine sevine kadro alacak. Şimdi yukarıda yorum yazanlara soruyorum. 26 bin kişinin daha kadroya geçmesi ekmekle oynamakmıdır ? yoksa 26 Bin kişiyide bu kadrodan faydalandırıp onlara işlerinde devamlılıkmı arz etmektir. Anayasa Mahkemesine açılan bu dava Kadroyu hak edenlere karşı acılmıs bir dava değildir. Kadroya dahil edilmiyen 26 bin kişinin hakkını arama davasıdır. teşekkürler CHP
chp
sayın chp genel başkanı DENİZ BAYKAL beyfendi lütfen bizimle oynamayın 26 bin kişiyi düşünüyorsanız iktidara gelirseniz onların işini halledersiniz 22 temmuzda iki elim yakanızda lütfen davayı geri çekin yada sonucuna katlanın hak hukuk adalat chp derken tam karşınızda olacağız TÜM GEÇİCİ İŞÇİLERE DUYRULUR DAVAYI GERİ ÇEKMEZLERSE bunların dersini verelim
AYIP
Biz mağdur işçilere AKP sayesinde gün doğdu.Ama CHP bu sevincimizi kursağımızda bırakmak istiyor. Değil ben bundan sonra 7 sülalem CHP ye oy vermeyecek.
Sayın CHP 22 Temmuzda sandıkta görüşmek üzere.
bencillik yapmayın !!!!!!!
öncelikle herkese slmlar yorumları okudum bir kaç arkadaş dışında herkes yok ezilen işçi yok hakkımız yendi vs bir sürü edebiyat parçalamışlar insanoglu neden bukadar bencil 218bin kişi kadro alırken geriye kalan 28bin kişi işten cıkarılacak bunuda bir düşünün gözünüzü para bürümüş bazı degerleri göremez olmuşsunuz bu cıkan kanunun tamamen iptal kararı degildir sadece diger kadroya alınamayıpta 1ay sonra işinden olacak kişiler içindir bülent arkadaşında dedigi gibi onlar evine ekmek götürmüyormu onların karısı cocugu evi barkı yokmu nasıl bu kadar bencil olabiliyorsunuz o 28bin kişi kaç aydır bizlerede kadro kadro derken niye hiç sesiniz cıkmadı olurmu nasılsa ucu kendinize dokunmuyor dokunmadıgı sürecede sessiz kalın ben ne iki partinin taraftarı nede gecici işçiyim ama sadece olaylara insancıl bakıyorum en sinir oldugum seyde belediyele magdur ediliyormuş ne magduriyetiniz var zaten buyasa sadece sizlere yönelik cıkmadı yıllardır işçi olareak calışmıyormuydunuz tamammen sizler için cıkmış bir yasa birde magduriyetetn bahsediyorsunuz oturun şükredin sükretmeyi bilin,kadroyu alamayanlarıda düşünün ki alalh daha cok versin yok sözleşmelinin maaşı niye artıyormuş ya bazı yorum yazan arkadaşlar cidden okuma eksikligi var galiba sen zaten daimi kadroyu alıyorsun adam sözleşmeli oluyor onun maaşı artıyo diye ona bile göz dikiyorsun sizler bu bencillikle cok yaşamazsınız yazık halinize umarım magdur olan arkadaşların magduriyetleri ortadan kalkar bu magduriyeti kim ortadan kaldırırsa o parti bu parti hiç farketmez eline saglık derim bazıları gibi sekilci olmam saygılar
CHP BU İNSANLIKMI ŞİMDİ
KARDEŞİM ÇALIŞ ŞENDE İNSANLARIN GÜVENİNİ KAZAN. KALAN ARKADAŞLARADA SEN YARDIMCI OL ATATÜRKÜN KURDUĞU BU PARTİYE YILLARCA OY VEREN İNSANLAR SİZLERE İNAT ŞİMDİ AKP DİYORLAR SAYIN BAYKAL TERKET ARTIK BU PARTİYİ SENDEN HİÇ BİŞEY OLMAZ SANDIKTA KAYBOLMAN DİLEĞİYLE , EMEKLİ OLSAN ARTIK DİYORUM YA BEN DOĞDUM SEN VARDIN BEN YAŞLANDIM SEN VARSIN BENİM OĞLUM DA MALESEF SENİ TANIDI BIRAK BİZLERİ
Cahil Halkın Partisi (CEHAP)
Bu Baykal varya anayasadan başka bir şey bilmiyor mu? adam gibi çıksın miting meydanlarına geri kalan arkadaşlara ben kadro vereceğim dese destekleriz ama mevcut kadro alacaklara neden karışıyor anlamıyorum. Biz ancak kadro alacaktık, kalktı kadroların iptalini istiyor. yeniden sil baştan yeni kanun yeni yasa oda bu meclise nasip olmayacak. Amaç bu hükümetin verdiği kadroyu iptal ettirip hükümetin oylarını düşürtmek düşündüler nerden başka oylarını düşürtürüz bu kadrolar akıllarına geldi. zaten hukuka aykırı olsaydı anayasa tecrübesi olan c.başkanı imzalamazdı. o imzaladığına göre hiç bir aykırılığı yok. Allah şahidim olsun bu kadro iptal edilirse CHP ye oy vermeyeceğim ve onların alyhine çalışacağım. Allah'tan korkmaz herifler, yeter artık halkla bu kadar uğraştınız. BU26000 arkadaşlarımız için yeni bir kanun teklifini verin ve c.başkanı seçtirmediğiniz gibi bu kanunu yasallaştırabilirsiniz. bizimle uğraşmayın zengin CHP liler size son uyarı hemen geri çekin
C H P
HELAL OLSUN NERDEN AKLINIZA GELDİ SEÇİMLERDE NASIL OY DÜŞÜRTECEĞİZ DİYE BU GARİBANLARIN KADROLARI AKLINIZA GELDİ ECEVİT DÖNEMİNDE VERİLEN KADROLARDA BU ŞEKİLDE VERİLDİ GERİ KALANLARA VERİLMEDİ AMA KİMSE ÇIKIPTA ARKADAŞLAR NEDEN VERMİYORSUNUZ DİYE ANAYASA MAHKEMİSİNE BAŞVURDUNUZ. UTANMAZ İNSANLAR MECLİS YIPRANDI DİYORSUNUZ YENİ YASALAR YENİ MECLİS TARFINDAN ÇIKSIN DİYORSUNUZ BUNU DA GİDER AYAK MEVCUT MECLİS CHP M.VEKİLİ İMZALI BAŞ VURU DİLEKÇESİ A.YASA MAH. BAŞVURUYORSUNUZ BUNLARA OY VERİLMEZ.
GEÇİCİ İŞÇİ
CHP PARTİSİ AMACIN VERİLEN KADROLARI İÇİNE SİNDİREMEMEN VE BUNU SEÇİMDEN SONRAYA NE KADAR SARKITABİLİRİZ HESABI İNŞALLAH TUTMAZ HESABIN ANAYASADAKİ HUKUKÇULARIMIZA GÜVENİYORUZ. İNŞALLAH BU SEFER SİZİ UTANDIRACAKLAR VE İŞÇİLERDEN YANA TAVIR KULLANCAKLAR S A Y G I L A R ANAYASAYA
talihsizlik
ben bir chp li olduğuma artık utanıyorum. yeter bu kadar artık dedirtti. ben bu günlerde tam kadro alacaktım derken kendi partimin yaptığına bak eğer seçimdem önce almazsam inadına AKP sen git cumhur başkanlığıyla uğraş neden bizimle uğraşıyorsun ben bu kadrolar verileceği zaman tamam dedim chp garanti destek verir ve verdi sonrada cahilce bu işin üstüne gitmeye çalışıyor. (işçi düşmanı) sözde bayram meral sendikacıdır. yıllardır kendini yırtıyordu bu işçi hakları için hepsi yalan yalannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
A L L A H SİZDEN SORSUN
chp-akp
merhaba sevgli arkadaşlar biz 28 bin kişiyi değil tüm işşiz kardeşlerimizide düşünüyoruz ama bu hak bize verildi ise sizde bunu bozmak istiyorsanız biz buna karşıyız. galiba sizin tuzunuz kuru biz ne akp li ne chpliyiz biz ekmeğimizin peşinde koşuyoruz eğerki birinin verdiği hakkı başka birisi almaya kalkarsa bunun hep beraber karşısında olacağız,hak aramak için başkasının hakına göz koymayın hepinize iyi günler dilerim
Biz alıştık artık :
Arkadaşlar sabahın geleceği akşamdan bellolurmuş derdi büyüklerimiz Buda öyle sannedersem ama olsun, geç olsunda güç olmasın diyelim artık ama 22 temmuz ALLAH ömür verirse çoook uzakta değilmiş öğle duydum.şimdiden sonraki süreç hayırlı olsun ne diyelim.........;
chp bu değilki!
yıllardır oyumu hep chp ye attım neden? çünkü sandımki chp işçinin emeğin emekçinin arkasında bir duvar gibi ama sanırım yanılmışım.Cumhuriyet kurulduğu günden beri sadece geçen dönem halk iradesi ile meclis dışında kalan chp,yani cumhuriyet tarihinin %95 inde var,olan bir parti;onca kez hükümet kuran bir parti,şimdiye dek hep işçinin emekçinin arkasında göründün! bu senin gerçek görüşün değilmiydi yani işçilerin arkasında değildinde türkiyede en çok oy potansiyeline sahip kesim işçiler olduğu içinmi öyle gözüküyordun yoksa, yıllardır kaç kez hükümette yer aldın bizim için ne yaptın? yani işçiler için sen akp nin yaptığı yasayımı iptal ettirdiğinimi sanıyosun eğer öyleyse yanılıyıyorsun bu yasa iptali değil evine sağlam sıcak bir ekmek götüreceği için sevinen gariban işçinin eline vurarak yavrularına götürdüğü ekmeği yere düşürmek için yapılmış bir girişimdir, demekki sen bizim arkamızdıa değilmişsin akp bizim için türkiye cumhuriyeti tarihindeki en büyük toplu kadro yasasını çıkarttı,sen bizi istemediğin için senin tekrar iktidara gelmemenmi lağzım,çünkü şimdi bizim için çıkarılmış bir yasayı iptal ettirmeye çalışıyorsun yarın iktidara gelince devlette tasarruf ediyorum diye hepimizi işten atmayacagğını nereden bilelim sana nasıl güvenelim? bu şekilde devam edersen bizde bizi düşünenlerin arkasında oluruz,sözde değil özde düşünenlerin.biz geniş bir aileyiz seçimlerde ortak hareket ederiz 100 e yakın oy hep aynı istikamette gider yolunu şaşmadan.benim gibi geçici işçi arkadaşlarımdan sana oy verenler bile sana hep kızar hale geldi bunun sebebini bir düşün seçim yaklaşıyor bırak garibanla uğraşmayı fakirin ekmeğine el uzatmayı lütfen bizi yıllarca sana oy verdiğimiz için pişman etme sana sonuna kadar güveniyoruz bizi mahçup etme seçimlerdede bol şans diliyorum sana... lütfen ekmeğimize tekrar kan bulaştırma ekmeğimizden tekrar kan damlamasın...
chp-atattürk`ün kurduğu parrti
Chp`yi nerelere taşıdınız,yazıklar olsun sözüm ona işçiden yanaydınız yanılmışısız seçimde dibe boylarsınız işaallah...
eklemiş.
| 26-05-07 Saat
20:06
tühh
ali topuz biz sana ne yaptık ekmeğimizle oynuyosun.....
azap ve aga
degerli işçi kardeşler insanın dogasında olan önce can düşünülür tezi gene kanıtlanmış yukarıdaki yorumlarda ben 1998 de kura ile işe girmiş bir işçi arkadaşınızım şeker işte pancar boşaltma oparatörü yılda 5 ay çalışıyorum ve ben teknik bir elamanım ankarada degil çalıştıgım yerdede dayım yok kısaca torpil yapıp kısım degiştiripte 6 ay çalışan bir bölüme geçemedim alçak gönüllü olmayacagım elime su dökemeyen çok adam kadro alacak benim günahım ne soruyorum haspel kader şu adamların ugraşısı tutarda bizde kadro alırız ya aynı kemigini kıskanan lar gibi davranmayın adamlar size verilen bişeyi iptale çalışmıyor geride kalanlarda alsın diye çabalıyor aptal olan bir parti sizin dediğinizi yapar chp özellikle baykal bu denlide aptal degil duam hepimizin birden kadro sahibi olmasıdır sizdende bunu beklerim ve ben bir chp partizanı da degilim emegi geçenlere teşekkür ederim özellikle gazi antep millet vekili mustafa yılmaz a ve geçici işçileri daha tanımayan çorum millet vekili agah kafkasıda kınıyorum kanun görüşmelerinde her iki partyi ve millet vekillerini seyrettim verkese muhabbetlerimi sunuyorum ALLAH dualarımızı kabul etsin
Geçici İşçilere İlişkin Dava Dilekçesi
fatma şahin ablacım,olayı çok iyi çözdük biz chp yasanın tümüdü değil içinde 2006 yılı ibaresi geçen maddelerini iptal ettirmek istiyo.ama hiç düşündünmü anayasa mahkemesi 2006 yılında 6 ay çalışmış olma şartını kaldırdı bu şart herhangibir yıl kamu kuruluşlarından herhangibirinde 6 ay çalışmış olmak gerekir diye değişti bunun altından kim nasıl kalkcak?soruyorum sana;sana bir örnek vereyim bizim belediye 17 bin nufuslu 60 geçici toplam 103 personeli olan bir belediye, 103 kişinin çalıştığı bir yerde zorunlu tasarruf ödemeli yapılırken kaç tane hak sahibi para aldı biliyomusun?tam 750 kişi yani bizim belediyeye 15-20 yıllık dönem içinde 750 işçi girmiş çıkmış bunlarında tamamına yakını en az herhangibir yılda 6 ay ve üzeri çalışmıştır bu belediyede.ozaman kadro onlarında hakkı iller bankasından gelen 100 milyarlık payının 75 milyarını personel maaşı olarak dağıtıp geri kalan 15 milyarlık kısmıyla hizmet yapmaya çalışan bir kurumda 750 kişiye daha kadro versinler ozaman,kimse 1 lira bile maaş alamasın çöpler yollara taşsın sokaklar pislikten geçilmesin,peki soruyorum sana bir iş var 2 milyar maaşlı devlet işi ama seni çalıştıran kurumun parası yok sana maaş veremiyecek çalışırmısın bu sorunun cvb ını ver ondan sonra tekrar bir yorum daha yaz. bu dönem chp nin yaptığı şu sadece eriyen oylarımı nasıl toparlarım diye kıvranıyorlar.bu yüzden oy avcılığı yapıyorlar.milleti ve milletin menfaatlerini değil sadece kendi şahsi çıkarlarını düşünüyorlar.fakat bu uğurda yaptıkları her hareket sadece ayaklarına dolanıp sistemi kilitlemekten başka bir işe yaramıyo.yinede senin fikrinede saygı duyuyorum...
Alperen eklemiş. | 27-05-07 Saat
09:33
218 BİN KİŞİYE SESLENİYORUM
Gerçekten anlayışınız kıt sizlerin. adam akıllı okuyun şu dava dilekçesini beeee. CHP kadroya karşı değil. sadece 26 bin kişiyi kapsam dışı bırakan maddelerin iptalini istiyor. ve bu maddelerin kalkmasıyla 218 bin kişi ile beraber 26 bin kişide kadrodan yararlanacak. Bunun neresi kötü. Bukadar olmayın. Sabredin birazda 26 bin kişiyle beraber alın şu kadroyu. Peygamber Efendimiz H.z. Muhammed (S.A.V) komşusu açken uyuyan bizden değildir. demiştir. 218 bin kişiye sesleniyorum sizlerin kadrosu kesin. bunu aklınızdan cıkartmayın. bu davaya destek vereceğinize bizim kadrolar elden gidiyor diyorsunuz. Kadronuz yerinde duruyor. Ama destek verinde 26 bin kişide sizle beraber şu kadroyu alsın
mağdur
arkadaşlar burada parti barbarlığı yapmayın kimse kimsenin ekmeğiyle oynamıyor sadece bu yasada eşitsizlik vardı chp onu düzeltmek için uğraşıyor helal olsun chp ye sizede yazıklar olsun kadro verilirken yanımızda olmadınız barişimdi köstek olmayın siz zaten kadronuzu alacaksınız 26 bin kişde sizinle beraber kadro alırsa daha güzel olmazmı yoksa siz sadece kendinizimi düşünüyorsunuz
anlatamamak zordur
ben yasadan yararlanan geçici işciyim c h p yararlananların haklarına bişi demiyoki dikkatli okursanız daha önceki yıllarda 2003 ve 2004 de altı aydan daha fazla çalışan ama daha sonraki yıllarda altı ayın altında çalışan kişilerinde bu kapsama dahil edilmesini istiyor yani bütün altı ayın altındakileri kastetmiyo siyaset böyle demekki c h p de kapsamayan arkadaşlarımızın oylarına talip ama herşeye muhalefetliğide bizleri atatürkün partisi olan c h p den soğutuyor çıkıp herkesin anlayacağı dilden basitce konuyu anlatsalar bu kadar tepki çekmezlerdi seçimde işleri zor diye düşünüyorum
anlayın artıkk
arkadaşlar yazı çok net niye anlamıyorsunuz 218 000 işçiyi kapsamıyor dışarda kalan 26.000 kişiyi kapsıyor bunu yani dışarda kalan 26.000 kişi arasında sizde olabilirdiniz ona göre düşünün chp bunu düşünerek mahkemeye gitti .seçimdede akp bu 26.000 kişinin hesabını sandığa gömülerek verecektir.
tepki
sendikalarındamı işine geldi bu iptal davası.neden bu kadar tepkisizler hiç anlamıyorum.artık kimseye güvenilmiyor.chp'ye gelince 'eceli gelen.........................................'sözü onlar için söylenmiş sanki.
"KOMŞUSU AÇ İKEN TOK YATAN BİZDEN DEĞİLDİR..."
Demiş Sevgili Peygamberimiz. Biz önce müslüman, sonrada TÜRK'üz. Bu vatanı kurtarırken Atatürk Ankara bize yeter Kars sizin olsun demedi. Milli iradeyle bütün millet bir olup T.C. kurduk. Şimdi neden bir olup 26,000 aileyi düşünmüyoruz. Bende 17 yıllık kamu da geçici işçiyim.Bakmakla yükümlü olduğum bir oğlum var.başka hiçbir gelirimde yok.evim kira. ve birçok kişiye bakarak dezavantajlıyım Çünklü ben bir KADINIM. Ama ben 26.000 aile aç iken bu kadroyu istemiyorum 2006 yılında da 180 günü doldurdum. AK Partisi zaten bu insanları dışladı yarı yolda bıraktı. Bunun vebali onlara. Peki biz nasıl müslüman??? ve nasıl bir Türk'üz de bu insanları ve ailelerini düşünmüyoruz??? Lütfen bencil olmayalım!!! Kapsam dışı kalan o insanları ve ailelerini de düşünelim. BU kadroları alacaksak ya hep beraber alalım ya da hiçbirimiz almayalım. Onların çocukları yokluktan okuyamayıp hırsız, uğursuz, kötü insanlar olduğunda bizim okumuş bir yerlere gelmiş çocuklarımız rahat mı edecek??? O aç ailelerin vebalini ben taşımak istemiyorum. Nitekim bu dünya bir rüya alemi uyanıp gerçek hayata döneceğiz. Şu üç-beş günlük dünyada güzel bir rüya göreceğiz kadrolu işçiler olarak rahat yaşayacağız diye GERÇEK HAYATIMIZI YOK ETMEYELİM. VEEEEEEEE BU VEBALLE GERÇEK HAYATIMIZA GÖÇMEYELİM. Hep birlik olalım CHP nin arkasında duralım ve 26.000 ailede kadrosunu alsın. Nasılsa bu kadrolar zaten bizim ha 3 ay sonra ha 5 ay sonra ne farkeder ki??? Bizler yıllarca kadrosuz çalışmadık mı??? En azından bu kadrolardan 26.000 ailede faydalansın. Unutmayın ki bu kişilerin yerinde sizde olabilirdiniz, bende olabilirdim. Hayatımıza bakıp biraz empati yapalım. O zaman böyle düşünüp, böyle konuşup, bu kötü sözleri yazabilecekmiydik...
geçikmeli de olsa kadro verilecek
CHP nin eskiden saygı duyduğum insanları bu yaptığınız yanlış diyorum yanlıştır... Mecliste bu konu görüşülürken bu işi dillendirseniz o mağdur olan arkadaşlarıda dahil ettirseniz daha iyi olmazmı idi... ama yapamadığınız bu işi şimdi pansuman tedbir almaya çalışıyorsunuz... madem öyle geçmişte Devlet üretme çiftçilğinin dağdaki çobanına dahi verilen kadrolar şimdide taşören eli ile güdülen koyunların çobanları ne yapıyorlar... bizi o zaman mağdur ettiniz o zaman niye yürütmeyi durdurma aldırmadınız koalisyonunuza ....
Şimdi soruyorum bu yaptığınız doğru ama zamanı yanlış ve ben bu işe tepkimi veririm...
kadro
arkadaşlar kadroyu hak edenler ne dersiniz alabilecekmi yoksa resmi gazetede yayımlanmış olan kanunu iptal ederlermi bilgisi olan varmı.
gora eklemiş. | 28-05-07 Saat
09:21
kadro
öncelikle sayın yavuz balcıyı bizleri bilgilendirdiği için selamlamak istiyorum yavuz abi ne dersiniz 5620 sayılı yasayı anayasa mahkemesi iptal edebilirmi yoksa kadrolar yine suya,mı düşecek cevaplarsanız sevinirim.iyi çalışmalar/CEVAP;Mahkeme adına konuşmak bize düşmez ama size şunu söyleyebilirim son yaşananları iyi takip etmek lazım.
gora eklemiş. | 28-05-07 Saat
09:26
öle bişi yokmuş
TRT nin teleteksinde öle bir davanın açılmadığını ve uydurma olduğunu söediler.öyle bile olsa zaten bizi etkilemiyor,kazanılmış hak geri alınamaz.yani kanunlar gereriye doğru işlemez.kadroyu alanlar rahat olsun,kafanızı yormayın........
Bu Günlerde Geçer
arkadaşlar bu konuyu hakkında fazla yorum yapmayacağım, bu olayı en güzel anlatan şu atasözüdür, atalar ne demiş? "Kork ALLAH' tan Korkmayandan" saygılar sunuyorum...
Nazım eklemiş. | 28-05-07 Saat
12:39
chp
kardeşim bu kadar iş yapma hastasıydiniz çok partili hayata geçmeseydiniz, türkiyede tek, mecliste tek olurdunuz istediğinizi asar istediğinizi keser,istediğinizi seçerdiniz.Ama bukadar çok partinin olduğu bir ülkeyi babanızın çiftliği gibi tek başınıza yönetemezsiniz.Sizin ak dediğiniz ak,kara dediniz kara değildir herzaman.Milletin oylarıyla oraya geldiniz,bir gün aralarına karışıpta kardeşim sizin ne derdiniz var ne sıkıntınız var diye sormadığınız milletin.gökten zembille inmediniz oraya.Sizin fikirleriniz artık çöktü, bir sorun bakalım kendinize solun oyu%50 lerde iken nasıl olduda %5-6 lara indi? çünkü siz sizi oraya getiren halka sırtınızı döndünüz.Hiç Bir anadolu köyüne inipte yer sofrasının başına bağdaş kurup etli bulgur pilavı ile ayran içtinizmi? cvbınız elbette hayırdır.siz hiç aç yattınızmı.siz 402 milyon maaş alan asgari ücretli işçi evindeki çocuklarına ne yediriyo düşündünüzmü? lütfen çekin elinizi gariban işçinin ekmeğinden.18 yıldır geçici işçi olarak çalışıyorum.her seçim döneminde su kazanırsa beni çıkarır bu kazanırsa beni işten atar diye düşünmekten kafamda saç ağzımda diş kalmadı.tam yerimiz sağlama kavuştu diye sevinirken bu iptal davasıda nereden çıktı kardeşim.bu millet sizden bunun hesabını sormazmı seçim meydanlarına hangi yüzle çıkacaksınız bir düşünün bakalım...
Kezban eklemiş. | 28-05-07 Saat
12:57
rica
sevgili yavuz abi sizden bir ricam var.Chp nini hareketleri kadro aldığına sevinirken bu kadroyu kaybetmeyle karşı karşıya gelen işçi arkadaşların psikolojisini bozdu,yorumlara şöyle bir baktım iş çığrından çıkmaya başlamış,artık yorumdan çok hakaret sınırına dayanmaya başlamış.sizden ricam suç unsuru taşıyan yada taşıması muhtemel yorumları yayına çıkartmamamız,çünkü chp gerçekten şaşırmış durumda napca belli olmaz sizin stenizin yada orada yorum yapan arkadaşların hakkında şuç duyurusunda buluna bilir,bu konuda hassas olursanız sevinirim ayrıca bizim sorunlarımızı açıklamamız için fırsat vermenizden dolayı sonsuz şükran.başarıları dilerim.
YAZINLARA İYİ OKUYUN MİLLET
BENDE GEÇİCİ İŞÇİYİM BANA KADRO VERMEDİLER ALTI AYDAN AZ ÇALIŞIYORUM DİYE BEN İSTEMEDİMKİ ALTI AYDAN AZ ÇALIŞAYIM DİYE DEVLET ÖYLE İSTİYO AMA CHP NİN BU İSTEĞİ KABUL OLURSA BİZDE ALACAĞIZ KADROYU ALLAH RAZI OLSUN 45 KİŞİ ALAMADI ARKADAŞLAR KADRO 218 KİŞİ ALIYOR ZATEN ONLARA BİŞEY OLMUYOR
oğuz eklemiş. | 28-05-07 Saat
14:17
Yankış Anlama
Sevgili Arkadaşlarım Yorumlarınızı Kodum Ve Hepinizin Bir Yanlış anlama İçinde Endişeli gördüm. Süreç Aynen Devam ediyor. Sadece CHP 2 Maddenin Yürürlüğünün Durdrulması ve İptali için Anayasa Mahkemesine müracaat etti yani 2005 ve 2006 Yılından en az 6 Ay çalışmış olma şartı İptali için Yani süreç aynen devam ediyor. Daha Ayrıntılı Bilgiyi Memur Net'ten Alabilirsiniz.
Gonca eklemiş. | 28-05-07 Saat
14:38
PANİK YOK ARKADAŞLAR
Arkadaşlar lütfen yazıyı bi daha okuyalım bu kadar tepki niyee .. Yanlış yapıyosunuz bu kanunun iptali için açılan bi dava degil ki.. bu senelerce geçici işçi olarak çalışan fakat 2006 yılında 6 ay ını dolduramadıgı için işten çıkarılacak binlerce arkadaşımız için.. bence inşallah bu kanun iptal olur.. çünkü onlarada yazık biz zaten kadromuzu aldık.. ya bugün ya yarın..ama ya onlar neolacak.. BENCİLLİK YAPMAYALIM LÜTFENN...
bizde magfuruz
arkadşalr bizde magduruz yani chpyi sevmiyorum ama söyledikleri cok dogru bizde yılardan beri calışıyoruz ama 2006 yılında ceşitli nedenlerden dolayı işten ayrıldım ama şuan calışmaktayım yani ben ve benzeri kişilerde kadro alsa ne olurki herkes hakkını zaten alacak bunadan kimsenin şüpesi olmasın chpnin yaptıgı sadece kalan 24000 kişi bunlarda alsalar ne olurki fazla bencil olmayalım lütfen.
şaban eklemiş. | 28-05-07 Saat
15:06
baykal ateşle oynama insanların ekmegine el uzatma
şimdi bişey diyecem bu adam siyasetin a sından anlamıyor insanların ekmegine mani olmayı siyaset sanıyor bu adamın chp den degil türkiyeden uzaklaştırılması lazım çünkü altı üstü türkiyeye zarar 6 tane çocugum var onların hepsinin hakkını yiyorsun kul hakkınada girer bu ama merak etme baykal senle hem sandıkta hemde ahirette hesaplaşacaz 218 bin kişiyi ve ailesini yani 2 milyona yakın insanı karşına aldın büyük oynuyosun ama kaybdeceksin lütfen bunu yayınlayın en başta
hayırlısı
merhaba sayın balcı. CHP'nin Anayasa Mahkemesine açtığı yada açacağı davda şuanki 218 bin kişinin kadrolarının verilme tarihleri değişirmi? sürec uzarmı? peki Anayasa Mahkemesi davayı onayladı, şöyle bir şey diyebilirmi? ( ya tüm geçici işçiler yada hiç kimseye kadro yok ) bunu diyebilirmi.? ilginize şimdiden tşklr ben bu soruyu 120 kişi adına yazdım. SAYGILARIMLA/CEVAP;Anayasa Mahkemesi eğer chp nin talebi doğrultusunda bir karar alırsa , kadrolar dağılmadan önce süreç yeniden başa döner buda tabi zaman alır.
Ali eklemiş. | 28-05-07 Saat
20:48
218 bin kisiye bersey olmuyor
sadece 26 bin kisiye kadıro isteniyor kadıro alan arkadaslar sizin kadıronuz tamamsizler iptal deyilsiniz saygılarla
HAK EDENDEN YANA MI YOK EDENDEN YANAMISIN
BEN KONYA SELÇUK ÜNİVERSİTESİNDE YİRMİ YILDIR ÇALIŞAN BİR İŞCİ VE İŞCİ TEMSİLCİSİYİM.YİRMİ YIL BEKLEDİK SON BİR BUÇUK YILDA HERGÜN YENİ BİR HABERLE KALKARAK TAM KADRO GELDİ DİYE UMUTLANIRKEN BİR BAKTIK CHP YASAYI DEĞİŞTİRMİYE ÇALIŞMAKTA ZATEN CHP ZİHNİYETİNDEN BU BEKLENİR.BUNDAN YILLAR ÖNCE BAZI KURULUŞLARA CIMBIZLA ÇEKER GİBİ KADRO VERİP BİZLERİ YILLARCA KADROLARA HASRET EDENDE BU ZİHNİYETTİR ŞU ANDA O ZAMANKİ KÖY HİZMETLERİNDEN SORUMLU BAKAN CHP MİLLETVEKİLİDİR O ZAMAN YASAYA ÖYLE BİR MADDE KOYMUŞLARKİ BİR AYLA YEDİ AY ÇALIŞMIŞ OLMAK ŞARTI BEN VE BENİM ARKADAŞLARIM ONBİR AY ÇALIŞTIĞIMIZ İÇİN BU MADDEDEN FAYDALANAMADIK YANİ O ZAMANKİ KADROLARDA ON YIL KIZAĞA ALINAN BİRİYİM ALLAH SAYIN BAŞBAKANIM TAYYİP ERDOĞANDAN RAZI OLSUN YA HEP YA HİÇ DİYEREK SORUNU KÖKTEN ÇÖZME YOLUNA GİTTİ BELKİ BAZI ARKADAŞLARIMIZ KAPSAM DIŞI KALDI AMA ÜÇ AYLIK İKİ AYLIK BİR İŞ İÇİN ON İKİ AYLIK MAAŞ VERMEK NE KADAR DOĞRU BİLEMİYORUM ALLAH YARDIMCILARI OLSUN DİYOR SEÇİMLER YAKLAŞIRKEN CHP YE BİRAZ ADINDA HALK OLAN BİR PARTİNİN HALKINDAN KOPMASINI ANLAMIŞ DEĞİLİM HERKES BOYUNUN ÖLÇÜSÜNÜ SEÇİMDE ALACAKTIR CHP YE SORUYORUM HAK EDENDEN YANA MI YOK EDENDEN YANAMISIN..............M KÖSE
GÖRÜNEN KÖY
Bu millet vekilleri yani şu an anayasa mahkemesine başvuran vekiller geçen hükümette yokmuydular. köy hizmetlerine verilirken niye sesleri çıkmadıda ozaman bizler madur değilmiydik bazı arkadaşlar bu günü kurtarma çabasında chp nin yanında saf tutmayın adil olun. niye ozaman iptal ettirip herkesi dahil etmediler . şimdi O Y uğruna çırpınıp duruyorlar boş verin bunların hepsi siyasi oyun miting lerdede aynı şeyi kullandı cumhuriyet dediler parti bayrakları açıldı ve üste üstük öyle kişileri sahneye aldılarki birzamanlar bazı bayrakların önünde saf tutanlarla kim kimi destekliyor belli önceden rp diyorlardı arka bahçesi var . şimdi kimin arka bahçesi bostanı var belli saygılar
baykal işçiyle uğraşma
yarın seçim günü yaklaşıyor
sen nasıl bu 218 bin kişinin ekmeğiyle oynarsın ALLAH,tan korkmanmı, buikiyüz on sekiz bin kişi demek bir milyon oy demek ama bu millet sizin boyunuzun ölçüsünü gösterecek buna inanıyorum ama bizler ölene kadar sana sandıkda oy vermeyeceğiz buna inanın.bizlerin geçici işçi olarak ne çektiğimizi biliyormusunuz. doğru sizin karnınız tok acın halini bilmessiniz.
halamı bencillik yapmaya devam ediyorsunuz
tuba hanım senin 6cocgun varda başkasının evladı yokmu başkasının karısı evi barkı karnını doyuracagı kimi kimsesi okmu bir senmi ev gecinditiyorsun senin 6cocugunun hakkı yeniyorda kadro alamayan garibanın cocuklarının hakkı yenmiyormu hala bir kaç arkadaşımız hariç kadrolarımız gitti diye verveeye vermişsiniz ortalıgı giden eden birşey yok ne olur biraz gec alırsınız okadarda biraz bekleyin sanki göreve başladıgında kadronuzmu vardı yıllarca kadrosuz çalışmadınızmı taş çatlasa 1-2ay daha beklersin alanların yanında alamayanda var hiçmi içiniz sızlamıyor hiçmi bunlar işten cıkarsa ne yaparlar ne yer ne içeler diye düşünmüyorsunuz yine tekrarlıyorum her iki partiylede bir baglantım yok ve gecici işçide degilim ama sadece biraz daha duyarlı olmaya calışıyorum keske herkes yapabilse cok merak ediyorum kaç kişi gercekten gidip akpye verecek 22temmuzda oyunu siz chpeyi sandıga göemecegiz diyorsunuz ya alamayan 28bin kardeşimiz düşünün acaba onlar hangi partiyi göecekler 28bin kişi bakmışsınız bir cıg olmuş vicdanalrınızı nereye seyahate gönderdiyseniz artık söyleyin zamanı geldi dönsünler tatilden
adelat yerini bulur
inşallah adalet yerini bulur .arkadaşlar herşeyi kendi hesapına göre yapmayın. 26bin 167 kişi bu vatanın işcisi değilmi? ben bir akpli olarak chp tebrik ediyorum. mağdurların haklarını savunuyorlar. helal olsun onların sayesinde 26bin kişide ekmek yiyeçek. bu parti olayı değildir bu mağdur olan arkadaşlarımızın haklarını geri alma davasıdır. bu dava hepimizin davasıdır. benim karnım doyor nideyim? diğerlerini düşünürsen buna allahda müsade etmez kulda.
chp' nin hep yaptığı muhalefetlik
Chp bu kanun yasalaşırken aklı nerde idi 26 bin kişiyi o zaman düşünmedi de şimdi seçim çıkınca mı aklı başına geldi . 219 x 4 = 1 milyon oyun bu yasayı iptal ettirirse kendisine mi geleceğini düşünüyor. yapabiliyorsa 26 bin işçi kardeşlerimize de onlar kadro versinlerde görelim. onlar döneminde de bu kadro işi gündeme gelmişti ne yaptılar sonuçsuz kaldı ve cezalarını işçi kardeşler sandıkta vermedimi şimdi farklı olacağınımı zandediyorlar.
işçiler eklemiş. | 29-05-07 Saat
11:59
ADALET DEĞİL HAK YERİNİ BULACAKTIR.
Arkadaşlar bu kadar bencil olmanıza gerek yok bu yasa adalet ve kalkınma partisine yakışmayan bir yasa idi kimsenin eğmeğiyle oynanmamalıdır eryada geç hak yerini bulacağına eminim hepimiz evimize ekmek götürüyoruz sadece kendinizi düşünmeyin psikolijinizin bozulduğundan bahsediyorsunuz ya birde bizim psikolajimizi düşünün şayet ben kadrodan yararlanmış olsaydım en azından bu tür yazılar yazmaz ve arkadaşlarımın yanında olur onlara destek olurdum çünki destek olmakla kaybedeceğiniz birşey yok ama bana dostumu ve düşmanımı gösterdi cabimde param yokken borç alıp kaçdefa ankaraya gittik sesimizi duyurmak için bari bu yorumları yapıpda biz 28 bin kişinin ekmeğiyle oynamayın sizin hakınıza bişey olduğu yok chp alamayan arkadaşlarında alması için çabalıyor akp bunu görürde yanlışdan döner.bizlere köstek değil en azından yazılarınızla destek verin yinede allah hepimize hayırlısını nasip etsin.
ALİ TOPUZ VE KEMAL ANADOL ........?
BU VERİLECEK OLAN KADROLARI NEDEN İÇİNİZE SİNDİREMİYOSUNUZ.KOLTUK SEVDASINA DÜŞMÜŞSÜNÜZ MİLYONLARCA EKMEK AŞ İSTEYEN AİLELERİN EKMEĞİYLE OYNAMAYIN SİZ HİÇ MAAŞ ALAMAYIP EVİNİZE ELİNİZ BOŞ GİTTİNİNZMİ HER SEÇİM SONRASI BEŞ YILDA BİR İŞTEN ÇIKARILMA KORKUSU YAŞADINIZMI YAŞAMADINIZ DAMDAN DÜŞMEDİNİZ Kİ DAMDAN DÜŞENİN HALİNDEN ANLAYASINIZ GERÇEKTEN MERT BİR ADAMLARMIŞSINIZ HELAL SİZE CHP VE ONUN OLAN BU İKİ MİLLETVEKİLİ ARTIK HALK UYANDI NE YAPSANIZDA ETSENİZDE SANDIĞA GÖMÜLECEKSİNİZ KURTULUŞUNUZ OLMAYACAK ARTIK ELİNİZDEN TUTANLAR TUTACAKLAR KALMADI ARTIK SON ÇIRPINIŞLARINIZ BUNLAR GÖRÜŞECEZ SİZLERLE BİR BUÇUK AY SONRA SİZ HER İŞİ BIRAKTINIZ KOLTUK SEVDASINA DÜŞTÜNÜZ 218 BİN TANE KADRO ALACAK GARİBAN GEÇİCİ İŞÇİLER YANİ BİZLER ÜZERİMİZDEN KİMSEYE SİYASET YAPTIRMAYIZ UMARIM ANAYASA MAHKEMEMİZİN SAYGI DEĞER İNSANLARI BU CEHALET KARŞISINDA VERİLECEK OLAN DİLEKÇEYİ KAYLE ALMAZ. YAZIKLAR OLSUN SİZLERE (22 TEMMUZ DA GÖRÜŞECEZ SİZLERLE)
sabır
bu kadar bencil olmanın anlamı yok bu yasadan 6 ayını dolduramamış arkadaşlarda yararlanmalı. bizler işsizliğin ve işten çıkarılma korkusunun ne olduğunu herkezden iyi bilen çalışanlarız. Paniğe gerek yok alacağız biz kadroları ama biraz geç olacak olsun diğer arkadaşlarda aramıza katılacak bu güzel değil mi? hepimiz için hayırlısı olsun.
CHP Kadroya karşı değil! Oyuna gelmeyiniz!
CHP işçinin aleyhine değil aksine 2006 da işbaşı yapan binlerce işçinin lehine dava açmış, adamlar kadro kanununun iptalini değil ilgili maddelerinde değişiklik için bunu yapmışlardır. Herşeye tersten bakmayın biraz vicdanlı olun lütfen!
sabır taştı
chp nin yaptıgı dübetüz oyun bozanlıktır kim nederse desin.ben chpnin diyer 26 bin arkadaşları düşünüpte bunu yaptıgını inanmıyorum.bunların tek amacları var türkiyeye karıştırıp bölmek.ama şunu hesaplamaya unutmuşlar 218binmi çok yoksa 26binmi bu sayıları birde en az 5 çarparsa son sayı ortaya cıkar.ben diyer 26bin arkaşa kadro gelmesinede istiyorum hemde canı gönülden çünkü bende onların arasında ola bilirdim ama güzel bir tesadüf eseri 2006yılında 180 gündenden fazla calıştım calıştıranlara bu imkana saglayanlara her zaman minettar kalacam.chp nin anayasa mahkemesine gideceklerine bu sayın millet vekillerimiz ALİ TOPUZ ve KEMAL ANADOL meclise bir başka kadro önergesi sunsaydı ve inatla arkasında dursaydılar o zaman herkez desteklerdi.ama bu yaptıkları kadro yasasından yararlanan 218bin kişinin geleceklerine engellemekten başka bişeyse ne.yasaya bişey olmuyor diyenler eyerki tanıdıgınız bir hukukcu varsa sorun kanun maddelerinin
birinin deyişeceyi onaylanırsa o yasa durdurulur. tekrar görüşülmesi ve bu güne kadar olan tüm işlemlerin tekrar yapılması gerek.türkiyede yarınına hiç bir zaman bilemessin.218 bin kişşide acıkta kala bilir.((unutmayalım))SAYGILARIMLA
işci eklemiş. | 30-05-07 Saat
17:15
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
chp için tok acın halinden anlamıyor demiş bazı arkadaşlar acaba kendileri cok anladıklarındanmı bunu yapıyorlar alalhtan anlıyorlar ya bide anlamamış olsalardı ne yaparlardı evine ekmek götürememk ne demektir demiş bazı arkadaşlar işte siz bu sıkıntıyı zamanında cektiyseniz şimdi niye 28bin arkadaşa destek olmuyorsunuz onların sizden farkı ney sonuçta işçisinzi hepiniz ve hepiniz ev gecindirmek zorundasınız yorumlardan birinn içinde okadar can alıcoyo birşey varki ama anlayana tabi bakın bir abimiz ne demiş bu youmların içinden buldum ümit aydın adlı bir beyefendi cebimde pama yokken kaç kez borç alıp ankara gittim demiş bunu okumadınızmı görmedinizmi yoksa herzamanki gibi duyup duymamzlıktan görüpte görmemezliktenmi geldiniz bana dokunmayan yılan bin yasasın felsefesinimi takip ediyorsunuz anlamadıgım ney biliyormusnuz farzedinki 218bin kişi yarın bu kadroyu aldınız ve 28bin kişi alamadı bundan hazmı alacaksınız mutlumu olacaksınzı içiniz nasıl rahat edecek siz evinizi ekmek götürürken cıkarılan işçiler ne götürecek bir düşünün aynı dava 1997yılındada yapılmuış veren hükümet hiç incelemiyormu böyle bir dışlama yapıldıgında herkesin hakkını arayacagını bilmiyormu bu davayı chp acmasazaten magdur arkadaşlar acacaktı siz şimdi nasıl bas bas bagırıp haktan hukuktan bahsediyorsanız onlarda bu ülkede yaşıyor ve aynı hak hukuk onlar içinde gecerli tabiki onlarda hakkını arayacak bu davayı kim hangi parti açarsa acsın kesinlikle arkasında durudum aynı şimdi yaptıgım gibi sekilci olmaktan vazgecin 5yıl öncesine kadar akpmi vardı hepniz başka partilerden akpye kaymışsınız şimdi partizanlık yapıyorsunuz
UTANIN DİYECEM AMA NAFİLE
ATATÜRK SİZLER BÖYLE YAPASINIZ DİYE BU PARTİYİ KURMAMIŞTIR. BOŞYERE ATATÜRKÜN PARTİSİ DEYİPTE O YÜCE İNSANIN ARKASINA SIGINMAYIN. MADEM ÇOK İYİSİNİZ İNSANLARI DÜŞÜNÜYORSUNUZ İKTİDARA GELEBİLİRSENİZ GERİDE KALANLARADA SİZ KADRO VERİN. ANLAŞILAN SİZDE İNANMIYORSUNUZ İKTİDARA GELEBİLMEYİ.......
emekçi
madem o kadar düşünüyorsunuz geride kalanları, iktidara geleceginizden eminseniz geldiginizde sizde onların işini halledinde büyüklügünüzü görelim, pişmiş aşa su koymakta üstünüze yok,
işci eklemiş. | 30-05-07 Saat
21:13
chp amacı ne
ben bu yolla herkese kadro gekecegine inanmıyorum.bu işler seçimden soraya kalırsa 4 sene kimse tekrar cıkarmak için uğraşmaz.hele chp sizi tanımaz bile.seçim geldı meclis artık bırak kanun çıkarmayı toplanamaz bile.ben bütün sorumluları Allah a havale ediyorum
ŞEKER ŞİRKETİNDE ÇALIŞAN GEÇİÇİ İŞÇİ
BEN 1988 YILINDAN BERİ ŞEKER FABRİKASINDA GEÇİÇİ İŞÇİ OLARAK ÇALIŞIYORUM .BEN YILLARIMI VERMİŞİM AMA KAMPANYA DÖNEMLERİNDE DEVLET İŞ VERSİN DAĞA COK ÇALIŞAYIM.BENİM SUÇUM NE.BEN KENDİ İSTEĞİMLE AZ KISA SÜRE ÇALIŞMIYORUM.BENİM SUÇUM NE YETKİLİLERE SESLENİYORUM.BUNU ADALETLİ BİR ŞEKİLDE YAPSINLAR ELLERİNİ VİCDANLARINA KOYSUNLAR
İŞÇİLER
CHP`NİN VERMİŞ OLDUĞU DİLEKÇEYİ ANYASA MAHKEMESİ REDDETMİŞ.DİLERİM 25 BİN İŞÇİ ARKADAŞTAN GELECEK HÜKÜMETİN ZAMANINDA KADROYA ALIRLAR.HABER HAK İŞ SİTESİNDEN ALINMIŞTIR.
eklemiş.
| 31-05-07 Saat
21:42
BÜYÜKSÜN CHP
SEN ALDIRMA BUNLARA HERKES KENDİNİ DÜŞÜNÜYOR AMA SEN BİZLERİ DÜŞÜNÜYORSUN SANA HİÇ OY VERMEDİM AMA EGER KENDİNİ DÜŞÜNMEKTEN BAŞKALARINI GÖRMEYEN İNSANLARDAN DİİLİM SONUNA KADAR SİZİN YANINIZDAYIM ÇÜNKÜ SİZLER HAK OLANANI ÇOK SAVUNUYORSUNUZ SİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM İNSALLAH 2006 ALTI İBARESİ KALKAR
sonuç
sayın Yavuz bey öncelikle biz geçici işçilerin bilgilendirilmesi konusundaki hassasiyetinizden dolayı sizi kutluyorum.Benim merak ettiğim chp 6 aya değilde yıllara itiraz etmiş gibi geliyor bana yoksa yanlışmı anladım.Eğer anladığım gibi ise 6 ayın altında çalışanlar için bir şey yok gene.31.05.2007 tarihinde Anayasa Mahkemesinin gündeminde idi bu konu ama bir sonuç öğrenemedik görüşmenin sonucu ne oldu cevap verirseniz sevinirim.Mürsel
OKUDUĞUNU ANLAMAYAN SİZLERMİ MEMLEKETE FAYDALI OLACAKSINIZ
Sizler okuduklarınıza neden dikkat ederek okumuyorsunuz arkadaşlar kimilerinizin içinde evlisi var nişanlısı var bekarı var evli olupta evladı olanlar daha iyi anlarlar söylediklerimi siz aynı çatı altında yaşadığınız ailenizle evlatlarınızın birine birşeyler alıp birşeyler yapıp onu mutlu edip diğerinin mahsun mahsun seyretmesine nasıl dayanırsınız bununda bundan farkı yok aynı ülke içerisinde yaşıyor isek aynı şartlarda hayatımızı daim ettiriyorsak eşit ve hakkaniyet içinde olmamamız lazım CHP nin burada yaptığı tek şey meclisdede söylediği gibi gelin bu 26 bin kişiyide mağdur etmeyelim onlarında kadrosunu verelimde getireceği yük ne ise onun çaresine bakalım onlarda vatanın evletları onları kaderlerine mahkum etmeyelim diye çok uğraştı fakat nafile sen söyle sen işit şimdi ise mağdurlarında çaresine bakmak için uğraşıyor yani sizin ekmeinizle oynamıyor yani AKP nin yaptığını yapmıyor onlar mağdurların ekmeğiyle oynadı CHP de mağdurların ekmeğini vermeye çalışıyor hem çıkan yasayla sizlerin kadrosu na hiç bir engel yok o 26 bin kişiyede verilirse herkes gülecek daha iyi değilmi elinizi vicdanınıza koyun da düşünün bizlerde bu vatanın evlatlarıyız çocuklarımızda bu vatanın gelecekleri bazı nedenlerden dolayı insanları mağdur ederek bence geleceğin suçlularını yetiştiriyorsunuz sonra da devletin polisi simitçi, boyacı, çicekci vs kılığınıa girip suçlu aramaya kalkıyor asıl suçlu bu duruma geirenler ama nafile nafile iğneyi kendimize çuvaldızı başkasına batıralım arkadaşlar CHP nin aradığı haktır tebrik ederim ALLAH RAZI OLSUN.
Ö.Y. eklemiş. | 02-06-07 Saat
13:10
YANLIŞ
Arkadaşlar yanlış yapıyorsunuz sizin kadrolarınıza bir şey yokki kadroya geçmiyen arkadaşlar için bu inanıyorumki AKP partisi tamam hepsine diyip yeni bir yasayla mağdur bırakmıcaktır CHP de aracı olmuş olacak hepsinden allah razı olsun ben kadroyu hakettim ama arkadaşlarda alsın lütfen bilinçli davranalım.
BENCİLLİK YAPMAYIN
CHP sadece mağdurlar için uğraşıyor kimsenin pişmiş aşına su katmıyor biraz dürüst ve sağlıklı düşünelim.
ö.y eklemiş. | 02-06-07 Saat
13:23
sayın anayasa mahkemesi
bizler T.C nın vermiş oldudugu kararlara saygılıyız. ama işçi kardeşlerimize uygun ğörürülen kadroları geri almayın çünkü hepsinin ailesi var. SON KARAR YARGIN
helal olsun ataturkun partisinede bu yakısırdı
bizlerde ak parti gelince işinden olanlardanız. nerde adalet .nerde ak partililer biz bu vatanın evlatları degilmiyiz tapu sicilde 4 sene calıştım geldiniz ekmegimle oynadınız. unutmayın bu vatanın evladı olarak sizleri kınıyorum ak partililer bizim ekmegimizle oynadınız.ama unutmayın adiliz demeyin.ne yazıkki adil degilsiniz.chp yi tbr ediyorum helal olsun.
geçici işçi
bizim ekmeğimizle oynayanların bizde onların ekmeğiyle oynarız. sandıkta görüşürüz chp. her geçen gün bizi partiden uzaklaştırdınız bizde sizi 22 temmuzda uzaklaştıracağız BUNU UNUTMAYIN
akp yanlılarına yazıyorum
yaa kardeşim siz bu kadar bencilsiniz tabii her kes kendi işinde benim işim olsunda gerisi boş ama yazık günah siz alacaksınız o insanlar ne olcak düşünmüyosunuz ama chp helal olsun ki bizim hakkımızı savunuyolar helal biz atatürkçüyüz onun iznindeyiz 22 temmuzda görücem akp yi
fatma ablama gelsin
fatma abla bizi desteklediğin için teşekkür ederim biz maduruz 1 ay için işimizden olucaz ama arkadaşlarsa bunu siyasete döküyolar bizde kadroyu alırsak sankii düşmana veriyolar bizim de ihtiyacımız var sen bizim yanımızdasın sağol varol abla kendine iyi bak benim meilim bu ismetkaraca85@hotmail.com
AKP YE TEŞEKKÜR CHP YE BEDDUA
AKP YE ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI TEŞŞEKÜRLER CHP YEDE ENGELLEME ÇALIŞMALARINDA SANDIKTA GÖRÜŞÜRÜZ.
yazık
Gerçektende siz akp li arkadaşlara yazıklar olsun 26,000 kişi işten çıkarılcak diyorlar umrunuzda deyil bu kadarda bencillik olmaz chp 26.000 kişinin işten çıkarılmasına göz mü yumsaydı hoşunuza mı giderdi.elinizi vicdanınıza koyun ve o kişiler arasında sizde olabilirdiniz.yani o .26000 kişi arasında her partilisi var çünkü bizim insanlığımızda bizden sizden diye ayrım yoktur.yani chp yi bu yüzden nasıl suçlarsınız anlamıyorum sadece hepinize yazıklar olsun
serhat eklemiş. | 07-06-07 Saat
13:30
işçi
Arkadaşlar neden anlamamaktan ısrar ediyorsunuz chp'nin bu davası bütün işçilerin kadro alması içindir. Chp şimdiye kadar hiç bir işe yaramadı ben Atatürk'ün partisiyim demekten başka bırakın bari 26 bin mağdura bir hayırları dokunsun Tek dileğim herkesin kadro almasıdır hiç kimse işten atılmasın dua edelimallah kiseyi mağdur etmesin çok zor
Ayrıca şu dava yazılarını yanlış değerlendireler büyük ihtimal okuma özürlüdüler çünkü chp'nin bu davası gayet açık lütfen dügün okuyun ve bencil olmayın unutmayın daha önce sizde onlar gibiidiniz. anlayış gösterin duyarlı olun
Saniye eklemiş. | 07-06-07 Saat
13:46
hadi gözünüz aydın olsun
gözünüz aydın olsun chp ye kızıp okuduğunu anlamayan yada anlamamak işine gelen işçi kardeşlerim gözünüz tekrar aydın olsun aldınız kadronuzu çok matah bişeymiş gibi hayrını görün anayasa mahkemesi reddetti davayı sevinin mutlu olun bir sürü emekdar işçi az bir zaman sonra işssiz kalacak.Bende onlardan biriyim 12 yıllık emeğim yasanın bir yerlerine gelip takıldı şimdi ben çalışmadım mı ? hizmet vermedim mi ? Sağlık sektöründe binbir zorluklarala çalışan emektarların emeği yok sayılıyor ve bu yasayı çıkarırken bizi gözardı edenlere . Oy vereceğiz öyle mi bekleyin veririm belki ...
dava iptal edildimi lütfen cevap verin?
arkadaşlar kadro alanlara hayırlı olsun.ben de kadastro müdürlüğünde çalışan geçici işçiyim.fakat 2oo6 da 6 ay çalışmadğım için 2007 de temmuz sonu çıkışım veriliyo.biz böyle elimizi kolumuzu bağladılar.anayasaahkemesi sonuçlandımı bilen varsa lütfen cevap yazsın diğer mağdur arkadaşlarımıza da seseniyorum inşallah allah bizede yardımcı olur .şimdiden teşekkürler/CEVAP;Mahkeme devam ediyor.
sedef eklemiş. | 10-06-07 Saat
19:20
EMEĞİMİZİN KARŞILIĞINI İNŞALLAH ALIRIZ...
şeker şirketinde 10 yıldır kampanya işçisi olarak çalışıyorum. şimdiye kadar 1000 günüm çıkdı. benim ne günahım varda verilen kadrodan faydalanamıyorum. kampanya dışında beni çalıştırdılarda ben gitmedimmi? böyle adalet olurmu size soruyorum?. nerde bunun adaleti ? 2 veya 3 senelik işçi kadro alyorda ben ve benim gibi niçe işçi arkadaşlarım. alamıyoruz.sayın yavuz bizde kadro alaçakmıyız. bizde emeğimizin karşılığını alaçakmıyız. size soruyorum yavuz abi? çevabını yazarsan memmun olurum. /CEVAP;Şu an için yasadan yararlanmanız sözkonusu değil.
30 ekim 2006 DÖSİMM
NE YAZIK Kİ ÜLKEMİZ HERKESİN KENDİNİ DÜŞÜNDÜĞÜ KAPİTALİST VE EMPERYALİST BİR DÜŞÜNCE YAPISINA BÜRÜNMÜŞ KİMSE OKUMUYO, OKUDUĞUNU ANLAMIYO, KENDİ ÇIKARI İÇİN BİR ÇOK İNSANIN ÇIKARINI GÖZARDI EDİYOR...YAZIK... GEİDE KALAN 26 BİN KİŞİNİN BEDDUALARI ACABA İNSALIK İÇİN YARAR GETİRİR Mİ? ÜÇ KURUŞA SEFALET İÇİNDE GÖREV YAPAN İNSANLAR ACBA ÜÇ KURUŞU DA ALININCA ACBA ÜLKESİ VE GELECEGİ İÇİN OLUMLU DÜŞÜNCELERE SAHİP OLABİLİR Mİ.RESMEN İNSANLA DALGA GEÇMEK. HEM İŞE AL, 8 AY SONRA İŞTEN ÇIKAR. BU KADAR ÇELİŞKİLİ BİR DURUM OLAMAZ....
esra eklemiş. | 13-06-07 Saat
11:38
chp nin açtığı geçici işçiler davası
arkadaşlar mrb bu chp nin anayasa mahkemesine açmış olduğu gecici işçilere yönelik 2006 yılında ibaresinin kaldırılmasına yönelik dava neticelendimi acaba bilen varsa neticeyi bana mail atabilirmi acaba teşekkürler b.o.i.e@hotmail.com
ERKAN eklemiş. | 13-06-07 Saat
14:46
GEÇİÇİ İŞÇİ
1.1.2007 TARİHİNDE BİR YILLIĞINA işe başlayanlara dosim 29 .6.2007 de yol verıyor sentıkalar ve basin nerede ilgili sendikalara meil attim lütfedip cevap bile vermediler 6 ayı dolduramayanların coğu iş ve işçi bulma kurumu araçiliği ikle işe girenler(KPSS)
BİZİM İÇİN KANUNİ biryol yokmu
E.Ç eklemiş. | 14-06-07 Saat
15:23
yazıklar olsun
kadro alacaz diye seviniyorsunuz ama 2006 yılında 6 ayı doldurmayanlar işten çıkartılıyor.bundan haberiniz varmı.ha bize ne dersiniz ama yarın sizede aynı şeyin olmayacağı ne malum?
kadro
kadro alacaklar canınızı sıkmayın diyorsunuz ama o kanun maddeleri için yürürlügü durdurma kararı çıksaydı bizler daha çok beklerdik.zaten 1 yıldır gözümüz patladı.bizleride anlayın lütfen onun için baykal yanlış yapmıştır 22 temmuzda görüşürüz.
koray eklemiş. | 15-06-07 Saat
19:22
nasıl yani
arkadaşlar anlamadıysanız anlatayım 2006 da altı ay ibaresini çıkardıktan sonra eger tarıh girmezlerse bu ne 26 binde kalır ne 36 binde o zaman komple geçmişi kapsamayacakmı allah aşkına her belediye başkanı seçil diğinde eski işçileri çıkartıp yerine yenisi alınmadımı ozaman geçmişte belediye çalışan herkes hak sahibi olur ve bu rakam bence en az 500bin olur ozaman da bize kimse kadro vermez aklınızı başınıza alın ama şu anda çalışan ve altı ay şartı aranmasın diyorsanız bu benimde kafama yatarl
KADROSUZ USTA ÖĞRETİCİLER
CHP HAKSIZLIĞI DÜZELTMEYE CALIŞIYO.6 AY BELEDİYEDE CALIŞAN KADRO ALACAK,4-YIL ANASINIFINDA CALIŞAN UASTA ÖĞRETİCİ BAKACAK .ADALETLİMİ SİZCE.
adalet ve hak dediğiniz bu mu?
belediyenin kurmuş olduğu şirkette 14 yıldır çalışmaktayım.bizlere kadro verilmedi,metropollerde 1 yıl önce işe girenlere kadro verildi.akp nin oy potansıyelini büyütmesi için KİT lerdeki kurulan şirketlere kadro verip BİT(BELEDİYE İKTİSADİ TEŞEKÜLLERİ) deki şirketleri ayrı tutması sizce hak adaletmi?bu kanun BİT leride kapsaması içine almasını istiyoruz..
helal olsun chp
nankörlük yapmıyalım hepimiz türkiyr cumhuriytinde yaşıyoruz . ben 2003-2004-2005 yıllarına çalıştım .2006 yılında iş eçağrılmadım. bu haksızlık değilde neee
kararına sayğı duydum chp teşekkür ederimm.
chp ye teşekürler
akp hani adeleti nerde kaldı. chp nin bu kararı ne zaman çıkar lütfen cevap verirmisiniz.
Ynt: Geçici İşçilere İlişkin Dava Dilekçesi
merhaba yavuz bey ben 2004 yılından bu yana belediyede çalısıyorum .şöför olarak geçici işçi olarak çalısıyorum .ayrıca bizim belediyede hiç kadrolu işçi yok.başkan kadro vermeyecegini söylüyor böyle bir hakkı varmı .anayasa mahkemesi kadroları durdurdumu .lütfen acil cevap yazınız .bizim ne yapmamız gerekiyor tesekkür ederim./CEVAP;Hakkettiğin bir kadroyu başkanın vermeyeceğini söylemesi saçma bir şey.Böyle bir hakkı yok.Anayasa Mahkemesi Kadroları durdurmadı.Süreç devam ediyor.
kadro
hocam anayasa mahkemesinin vereceğe karara göre eyer chp nin dilekçesini chp den yana kullarırsa ozaman süreç devam edecekmi yoksa başka bir baharamı kalacak .sayın balcı cevap yazarsanız sevinirim, size başarılar.
kadro
chp nin şikayetindede yeni işi alınıp altı ayı doldurmayanlarla ilgili bişey göremedim Anayasa mahkemesi kabul ederse 2006 altıda çalışmaya başlayıp altı ayı dolduranlarıda kapsarmı
chp' ye taş atmayın
slm arkadaşlar chp en doğru olanı yapıyor aramızda kadro alanlar var bazı arkadaşlarımız kadro alamayabilirler o yüzden bu mahkeme kararı bence uygun herkes kendini düşünmesin çok arkadaşlarımızın ekmegi ile oynanaçaktı her şeyi tek taraflı düşünmeyin lütfen chp işçilerle ugraşmıyor işçilerin haklarını arayan anayasa mahkemesini açıyor kesinlikle yanlış yorumlar yapmayın saygılar
Anayasa Mahkeme Sonucu
Arkadaslar hepinizi sevgiyle kucaklıyorum. Anayasa Mahkemisinin sonucuna bılen varsa lütfren cevap verin. Şimdi biz temmuz ayında yeniden iş aramak zorunda kalcaz. Ne var su 2006 yılı 6 ay ibaresini kaldırıpta geriye kalan 26,000 arkadaşımı kadorya alsanız bir sevap işleseniz olmazmı. M.Kemal ATATÜRK biz gençler emanet etti Türkiye'yi sahip çıkıyoruz. Fakat İleride evine ekmek götürmemek ne kadar kötü bir şey olduğunu şuan iktidarda Türkiye Cumhuriyetini yöneten siyasilerin haberleri ve korkuları yok evlerine her gün ekmek ve sıcak bir yemek götürecek ve daha fazlasını yapalicek Maddi güçteler. Allaha emanet olun. Üzülmeyin Kardeşlerim bizlerde bir bakmışsın yüzümü gülecek Kadroya alınacağız.
TEBRİKLER DENİZ BAYKAL CHP LİĞİNİ YAPTIN YİNE
Halktan Haktan bahsediyorsunuz. Acaba gerçekten mağdurlarımı düşünüyorsunuz.Yoksa ortalığı karıştırmak istiyorsunuz.Sizinle yani CHP le ilgili düşüncelerimiz tamamen değişti. inanın bu yaptığınızdan herkes zarar görecek en çokta siz. Ali TOPUZ VE Kemal ANADOL bence kendi partinizide batırıyorsunuz.bunun cevabını sandıkta alacaksınız.
chp doğrusunu yapıyor
arkadaşlar lütfen yazıyı dikkatli okuyun ondan sonra konuşun 36.000 kişi eğer kurtulursa kadroyu alırsa ki inşallah acakalar
onlarda chp yi sonuna kadar destekleyecek sadece kendinizi düşünmeyin ayıp günah.
ARKANDAYIZ CHP BİZİ SEÇEN PARTİYE OY VERDİK
BİZ AÇKEN ONLAR NASIL TOK YATACAKLAR ANLAMIYORUM
YAZIKLAR OLSUN 6 AY SONRA BİZ NE YİYECEZ BİZİMDE AİLEMİZ VAR DI
AMA ŞUAN YOK NEDENİ ÇARESİZLİK EŞİMLE AİLEM DURMADAN MÜNAKAŞA İÇERİSİNDELERDİ EŞİM TAŞINALIM TAŞINALIM AMA NEYLE NEYLE
DEDİM YOK 6 AY SONRA KİRAYI NASIL VERECEZ DEDİM BİR GÜN BEN İŞE ÇIKTIKTAN SONRA EŞİM BABASININ EVİNE GİTMİŞ ŞUAN EŞİM LE AYRILMA NOKTASINDAYIZ MUTLUMUSUNUZ AKP SON SURAT ARKADAŞLAR HEP BİRLİKDE BU ENGELİ AŞALIM BEN ENGELLİ MEVSİMLİK İŞÇİ
madur
ya arkadaşlar böle düşünmeyin ben 10 yıldır geçici işçi olarak çalışırum 6 aydan fazla çalıştırmadsılar devamlı biryerlere aktardılar 5 ay bir yerde 3 ay mevsimlik bu kanunudan ben faydalaamadım bizide düşünün lütfen chp bizim gibi madurları düşünmüş helal olsun allah razı olsun eğer bu bizim lehimize sonuçlanırsa bizlerde yani benim gibi madur olanlarda kadro alacaklar bu mahkeme benim gibi madurların haklarını korumak için chp partisi dava açtı.saolsunlar
mehmet eklemiş.
| 24-02-08 Saat
22:37
ŞEKER FABRİKASI
özelleştirme kapsamında olan şeker fab. çalışan geçici işçilere neler olacak
ANLAMADAN OKUYANLAR
bizler de sizinle sizinle birlikte çalışıyoruz ama AKPnin çıkarttığı yasayla bizler kadro alamadık.CHP yasayı iptal ettirmiyor yasanın bazı maddelerine itiraz etti.bizimgibilerin suçu okula gitmekmi sayın arkadaşlar onun için okurken anlayarak okuyun.SİZLERDE haklısınız gemisini kurtaran kaptan oynuyoruz sizler geminizi kurtardınız.TÜRK İNSANI OLARAK ne kadar bencilleşmişsiniz.BİRDE EMEKÇİYİZ DİYE ÖVÜNÜRSÜNÜZ.30bine yakın insana kadro vermediler sizlerin haklçılığı da bu kadar işte.SAYGILARIMLA.
ERHAN DÖNMEZ eklemiş.
| 27-03-08 Saat
17:33
gecici işçi mağduru
arkadaşlar bu davanın sonucunu bilen varmı eğer bu zamanakadar sonuçlanmamıssa olumsuz olur benceeeee
beytulllah sahın eklemiş.
| 28-03-08 Saat
10:01
Geçici Büro İşçisi
Beytullah arkadaşın sorduğunu bende soruyorum bu mahkeme daha ne kadar sürecek 11 aylık sözleşmemizi bile 6 aya düşürdüler. sözleşmenin bitmesine 2 ay kaldı daha hiçbir şey yok. Ne olacacağımız bile belli değil. bu konuda bilgisi olan gerek arkadaşlar olsun gerek Yavuz Bey olsun bizi aydınlatırlarsa seviniriz. Şimdiden teşekürler. /CEVAP;şu an bir gelişme yok.
Fikret Begeç eklemiş.
| 30-04-08 Saat
09:21
Geçici Büro İşçisi
Beytullah arkadaş haklıdır. gelecek ay sözleşmemiz doluyor. 6 ay boyunca boşta mı kalacağız. Bununla ilgilenen kimse yokmu. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bizi aydınlatırsa seviniriz.
Fikret Begeç eklemiş.
| 07-05-08 Saat
13:25
gecıcı ıscı magduru
ben magdurum bu kanun la ılgılı gelısme var mı acaba
aydın akova eklemiş.
| 09-05-08 Saat
18:56
magdur
fıkret arkadasım sen yıne 2008 de calısıyon bızı hıc cagırmadılar bu sene bız neyapalım ıssız gezıyoz ....
ne olacak bu halımız dava sonucları da hıc yok danıstaydan sorduk olumlu olumsuz..
beytulllah arkadasımız nerden bılıyomuz olumsuz sonuclan dıye...
aydın akova eklemiş.
| 10-05-08 Saat
11:00
nakil
merhaba yavuz bey tekel cevizli sigara fabrikasından izmir tekel yaprak tütün işl. nakil oldum fakat bu benim için çok önemli 18 07 2004 ilişiğim kesildi izmire nakil dilekçem 19 07 2004 yılında veridiği için beni 20 07 2004 tarihinde iş başı yaptırıldım benimle aynı şartlarda olan arkadaşlar 19 07 2004 tarihinde iş başı verildi bu arada benim bir gün geç başlamam bana girdi çıktı yapılmış ve o yıl çalıştığım 9 ay 17 günü ikiye bölünmüş bunun içiçn senelik izin verilmedi nereye geleceğim o yıl izini hak eden arkadaşlar 2006 yılında kullandılar ve 180 günü bu şekilde dolduruldu işyeri nakil dilekçesi bize 19 07 2004 geldiği için sana aynı gün iş başı veremeyiz dediler çalıştırılmadığım için geriye önük izin çıkmadı benim bu konuda ne yapmam gerektiğini yazarsanız çok sevinirim birazkarmaşık ama nolur cevap yazın
özkan topcu eklemiş.
| 22-05-08 Saat
00:07
magdur
açılan dava daha sonuçlanmadımı açaba
levent bayram eklemiş.
| 27-05-08 Saat
16:24
magdur
isciyız emekcıyız ama sermayenın vatanı olmaz ışcının vatanı her zaman burasıdır..
bır an once cıksın bu yasa arkadaslar.
aydın akova eklemiş.
| 30-05-08 Saat
13:30
Anayasa Mahkemesi
Anayasa mahkemesi internet sayfasına göre geçici işçilerle ilgili kanun 5 Haziran 2008 tarihinde görüşülecek. İnşallah olumlu bir karar çıkarda bizde bu sıkıntıdan kurtuluruz.
Fikret Begeç eklemiş.
| 04-06-08 Saat
10:36
yarın anasaya mahkemesinin kararını bekleyecezzz
arkadaşlar yarın bakazçaz ne zaman cıkaçak kararrrr nasıl olaçak 6 ay ibresi kaldırılaçakmı bakalım 6 ay lık süre ne olaçak bakaçaz gorecez eşit bir kara mı olaçak
anayasa mahkemesine guvenimiz sonsuzzzzzz
zaur kaya eklemiş.
| 04-06-08 Saat
23:21
6 ay mağdurları
arkadaşlar anayasa mahkemesi 6 ay mağdurları mahkeme kararını goruşmuş fakat esasi inceleme kararı almiş darısı nezaman çıkar bu kakar alllah bilir bir an once verselerdide bizde başamısız çaresine baksaydık da?????////
zaur kaya eklemiş.
| 07-06-08 Saat
10:08
6 ay mağduruyuz
merhabalar..bizlerde 6 ay mağduruyuz? anayasa mahkemesi ne zaman sonuçlanacak acaba?bir tek biz kaldık.mahkememize güveniyoruz yalnız sendikaları bu konu hakkında devamlı yüklenmesini beklemekteyiz?
ALP KENAN DOGRULU eklemiş.
| 18-06-08 Saat
13:31
6 AY MAĞDURLARI A
6 AY MAĞDURLARI ARKADAŞLARIM
BUGUN ANAYASA MAHKEMESINI ARADIM VE SOYLEDIKLERI ŞEY
EYLUL AYINDA GORUŞULECEKMIŞ YINEDE ARKADAŞLAR SIZ
FAKS VE TELEFENLARLAARASANIZ IYI OLUR..
BIRLIK OLMAK LAZIM SON ŞANSIMIZ BAŞKADA DEVLETE KADROLU GIREMEYIZ..
AYDIN AKAVO eklemiş.
| 23-06-08 Saat
12:04
6 ay mağdurları
arkadaşlar soruyorum ozellık sız yavuz bey sızın dusuncenız ne bu konuda anayasa bu kanunu ıptal edermı ne dersınız...... ve bu kaknun ne zaman kesınleşır acabaaaaaaaaa /CEVAP; Bu konuda Yargının ne yönde karar vereceğini bilmemiz çok zor.
AYDIN AKAVO eklemiş.
| 27-06-08 Saat
19:44
6 AY MAGDURLARI
ARKADAŞLAR BENCEDE BİRLİK OLALIM. GERÇEKTEN SON ŞANSIMIZ..ARKADAŞLAR BU KONUDA EN BÜYÜK DESTEKCİMİZ YAVUZ BALCI BEY DİR.EFENDİM SİZCE NE YAPMAMIZ GEREKLİ..İLK OLARAK BU BAŞLIK ALTINDA ''6 AY MAĞDURLARI '' DİYE BAŞLIK ATIN LÜTFEN .SİZE GÜVENİYORUZ.......
ALP KENAN eklemiş.
| 30-06-08 Saat
01:16
2008 de geçici işçilere kadro varmı
sayın yavuz bey kalan geçici işçilere 2008 de kadro gelecekmi cevap yazarsanız sevinirim iyi günler. /CEVAP;Şimdilik yok..
emrah demirtaş eklemiş.
| 30-06-08 Saat
11:27
6 AY MAĞDURU BELEDİYE İŞÇİLERİNİ UNUTMAYIN!
6 AY MAĞDURLARIYIZ . SONUCU BEKLİYORUZ MAHKEME YE DİLEKÇE VE FAKS ÇKİN ARKADAŞLAR
ALP KENAN eklemiş.
| 02-07-08 Saat
08:59
yanık
bızler belediyede calisan emek veren işcileriz fakat kadro olayı nedense bizlere gelmiyor illa dayımızmı olması gerekıyor belediyelerde bu siyaset oldugu surece bu işciler surunmeye mecburdur iyi gunler yavuzcum
mahmut KOCABEY eklemiş.
| 02-07-08 Saat
13:15
BELEDİYELERDE VİZESİZ GEÇİCİ İŞÇİLER
Arkadaşlar 2006 yılında vizesi olmayan fakat 6 aydan fazla çalışan geçici işçilerin listesini istediler.galiba onlarada kadro verecekler sadace biz 6 ay çalışamayanlar kalacağız lütfen önünüze gelen milletvekiline bakana kimi görürseniz söyleyin bu yasa haksızlıklarla dolu hala öyle devam ediyor.bizim vizelerimiz usulüne uygun yapılmış fakat 6 ay çalışamadık diye bizi yine almıyolar usulsüz alınanlara hak tanıyacaklar
irfa yıldırım eklemiş.
| 03-07-08 Saat
11:55
LÜTFEN ARKADAŞLAR OKUYUN LÜTFEN!!!!
ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE BU KANUNLA KADRO ALAN CANIM ARKADAŞLARIMA HAYIRLI UĞURLU OLSUN NE MUTLU ONLARA HAYIRLI UĞURLU OLSUN.FAKAT ARKADAŞLAR BU KANUN ÇIKTIĞINDA BEN 6 AYI DOLDURMADIĞIM İÇİN İŞTEN ÇIKARILDIM.ÇALIŞTIĞIM KAMU KURUMU BENİ ÖZÜRLÜ OLARAK ALDI.AMA GÖRDÜĞÜNÜZ ÜZERE İŞTEN ÇIKARILDIM.AMA ŞÜKÜRSÜZLÜK TAMAHSIZLIK ETMİYORUM.KADRO ALAN ARKADAŞLAR KENDİLERİNİ BEN VE BENİM GİBİ ARKADAŞLARIN YERİNE KOYSUNLAR BU 28 BİN ARKADAŞIMIN İÇİNDE.İŞE GİRİNCE EVLENEN,NİŞANLANAN,EVİM OLSUN DİYE HAYAL KURAN EV ALAN BUNUN GİBİ DAHA NELER NELER YAPAN ARKADAŞLARIMIZ VAR.ŞİMDİ SORARIM SİZLERE SİZLERİN HAKKIDA BİZİM HAKKIMIZ DEĞİLMİ.2,5 YIL OLDU BİR KERE BİR GÜN İZİN KULLANAMADIM HASTALANDIM HASTA HASTA İŞİMİ YAPTIM.AMMA ALLAHTAN ŞÜKRÜMÜ KESMEDİM UMUDUMU YİTİRMEDİM.HERGÜN ALLAHA DUA EDİYORUM EDECEĞİMDE BİZİMDE İNŞALLAH İŞİMİZ DÜZELİR DİYE.AMA GÖRÜYORUMKİ SİZ ARKADAŞLAR ÇOK ACIMASIZCA HAKSIZCA İNSANLARA GÖNDERME YAPIYOSUNUZ.SİZ BU ÜLKE VATANDAŞIYSANIZ BİZDE BURANIN VATANDAŞIYIZ.SİZ İNSANSANIZ BİZDE İNSANIZ.YAZIKLAR OLSUN BU DERECE SADECE KENDİNİ DÜŞÜNEN ZİHNİYETE.UYKUSUZ GECEN GECELERİN HESABINI KİM VERECEK.ADAMIN ÇOCUĞU SABAH OKULA GİDECEK "BABA PARAN VARMI? DİYOR."ADAMIN CEBİNDE 1 KURUŞ YOK.ANLAYABİLİRMİSİNİZ O ANDA O ADAMIN DURUMUNU.DAHA NE ÖRNEKLER VARDA ANLAYANA!!!!!!!! YATIN KALKIN 1 SANİYENİZİ BİLE ALLAHINIZDAN ŞÜKRETMEDEN GEÇİRMEYİN.ALLAH HEPİNİZİN İŞİNİ RAST GETİRSİN İNŞALLAH MEVCUT HÜKÜMET BU YASA SONUCU MAĞDUR OLANLARINDA MAĞDURİYETİNİ GİDERİR.ÇÜNKÜ KİMSENİN KİMSEDEN HİÇ BİR ÜSTÜNLÜĞÜ YOK SAYGILARIMLA.
GÖKHAN DOĞANSOY eklemiş.
| 04-07-08 Saat
19:03
6 ay maduru edaş
yavuz bey çalışmalarınızdan ötürü sizi tebrik ediyorum bende 6 ay madurlarındanım tedaşta görev yapmaktayım acaba mahkeme nezman sonuçlanacak şimdiden tşk /CEVAP;Devam eden mahkeme süreciyle ilgili bir şey söyleyemeyiz.
mahmut kaplan eklemiş.
| 04-07-08 Saat
23:44
MAHKEME 22/07/2008 DE
ARKADAŞLAR MAHKEME 6 AY MAGDURLARI 22/7/2008 DE SALI GÜNÜ GÖRÜŞÜLÜYOR.HERKESİN BİLGİSİNE HEPİMİZ İÇİN HAYIRLISI OLUR
alpkenan eklemiş.
| 19-07-08 Saat
07:56
m.karatay
allah sizden razı olsun chp işallah sizin sayenizde kadro alacağız allah yardımcımız olsun şırnak cizreden saygılar allah büyüktür arkadaşlar
EKMEKLE OYNAMAYIN
Bende belediye işçisiyim ve kadro aldım 5 nufusa bakmaktayım türkiyede işsizlik diz boyu oldugu şu dönemde bide işe girenlerin ekmeğiyle oynuyorsunuz
türkiyede bütün belediye işçileri AKP limi MHP CHP vesa ire bütün siyasi partilerden işe girip kadro alan var milletin ekmeğine el uzatmak yakışıyormu elbet birgün sizinde ekmeğinizle oynayan çıkar
hüseyin taştan eklemiş.
| 27-07-08 Saat
21:21
özelleştirme madurları 4/c ciler
arkadaşlar Garibanlar ezilenler, hiç uğraşmayın sermaye ve
yakınları bizleri bu güne kadar hiç sevmediler.sırtımızdan serveti kazandılar ama ,yinede sevemediler ülkede yoksulluk hat safada ,intihar ,fuhuş,gasp,cinayet,yolsuzluk
yoksulluk almış başını gidiyor. ALLAH aşkına bir bakın kimin
umrunda .hepsinin derdi koltuk 10 000 ytl garibanı kim netsin,kendinizi kandırmayın bize ALLAH korkusu,vijdan sahibi olan insanlar lazım.oda malesef yüce rabbimiz bizlerin yardımcısı olsun amin. yerin altıda var unutmayın mahşarda var,arkadaşlar unutmayın, hakkımızı orda versinler inşallah aminnnn.köle
ANAYASA MAHKEMESİ KARARI
SAYIN YAVUZ BEY ANAYASA MAHKEMESİNİN VERMİŞ OLDUĞU ESASIN İNCELENMESİ KARARININ ARDINDAN İŞLEYECEK SÜREÇ NE OLACAK BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİZ. KEREM KÜYÜK /CEVAP;Konunun esası AYM Üyeleri tarafından incelenerek nihayetinde bir karar verilecek.
KEREM KÜYÜK eklemiş.
| 04-08-08 Saat
14:46
6 ay maduru
arkadaşlar mrh benimde 6 ayda 11 gün eksikv ve kadro alamadım. dava sonuçlanacakta ne olacak be bu milletin hali herkez işsiz kaldı. bu adaletmi nasıl bir eşitlik benimle birlikte bişe girenler kadro aldılar. ne biçim bir yasaysa 2006 dan 6 ay 10 yıldır çalışan bir geçici işçi kadro alamazken 2006 yılında 6 ay çalışmış bir işçi ise kadro alıyooo.sayın büyüklerime sesleniyorum az vicdanlı ve merhametli olun lütfen kurtarın bu milleti teşekkürler
hüseyin eklemiş.
| 26-08-08 Saat
19:50
DAHA DÜN KADROYA GEÇTİNİZ ŞU AĞZINIZDAN ÇIKANLARA BAKIN
YAV ARKADAŞLAR KADRONUZU ALMIŞSINIZ ETEĞİNİZ TUTUŞUYOR YAPMAYIN GÖZÜNÜZÜ SEVEYİM TAMAM SENİDE ANLIYORUM KARDEŞİM AMA ADAMLARA BAĞRİ HAKARET ETMEYİN AYIPTIR YAV.BUKADAR DAR OLUNMAZKİ.SENDE DÜNE KADAR GEÇİCİYDİN. NEDEN BİR KARDEŞİN DAHA KADROYA GEÇMESİNKİ ANLAMADIĞIM NOKTA.SAYIN BAYKALA VE BİZLER İÇİN MÜCADELE VERENLERE.MİNNETTARIZ.BU MİNNETTARLIKTA KARŞILIKSIZ KALMAYACAKTIR BU TÜR GİRİŞİMLERİNDEN DOLAYI TEŞEKÜR EDERİM
HAKAN ERASLAN eklemiş.
| 17-09-08 Saat
12:50
işçi nakli
ARKADAŞLAR BENDE BELEDİYEDE DAİMİM İŞÇİ STATÜSÜNDE ÇALIŞIYORUM. İŞÇİ NAKLİ KONUSUNDAKİ SIKINTIMIZ İÇİN AK PARTİ İLETİŞİM MERKEZİ (AKİM ) E MSJ ATTIM VE GELEN CEVAP ŞU ŞEKİLDE
"işçi nakli konusunda memurlarda olduğu gibi işçilerede nakil - tayin hakkı verilmesini talep ediyoruz." konulu, AK Parti İletişim Merkezi’ne yapmış olduğunuz 646422 numaralı başvurunuz, Çalışma Bakanlığı, Devlet Bakanlığı (Murat Başesgioğlu) adlı mercilere iletilmiştir. Ilgili birimlerden gelen cevaplar aşağıda yer almaktadır.
Çalışma Bakanlığı Cevabı:
4857 sayılı İş Kanununda işçilerin kamu kurumları arasında nakledilmesine ilişkin düzenlemelere yer verilmemiştir.Bu itibarla hakkınızda yapılacak işlem bulunmamaktadır. Ancak bu konudaki talep ve önerileriniz çalışmalar esnasında dikkate alınmak üzere ilgililere iletilmiştir.
İŞÇİ ARKADAŞLAR HERKES AKİM İLETİŞİM HATTINA İŞÇİ NAKLİ KONUSUNDA MSJ ATSIN EN AZINDAN ELİMİZDEN GELENİ YAPIYORUZ DERİZ. YOKSA BİZİM SESİMİZİ FALAN DUYAN YOK. BİRDE SENDİKALARIN BU İŞE EL ATMASI GEREKİYORMUŞ. KOLAY GELSİN.
aslan eklemiş.
| 18-09-08 Saat
08:41
biz insan değilmiyiz.
yazık çok yazık.1988 yılından beri şeker fabrikasında çalışıyorum.ben en güzel yıllarımı bu fabrikaya verdim.biz istemezmiyiz çok çalışmayı bizim şuçumuz ne.atıl durumlara olanlara kadro verdiniz fabrikaları vasıfsız elemanlarla doldurdunuz.bölümlerinde yıllarca çalışıp usta düzeyine gelen kişiler bu halktan yararlanamadı.hem bizlere yazık oldu hemde fabrikalara.elinizi vicdanınıza koyupta benim gibi 4 ay çalışıpta kadro alamayanlar için sızlıyormuzunuz.YETKİLİLERE SESLENİYORUZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.BİZLER İÇİN BİRŞEYLER YAPMAYI DÜŞÜNÜYORMUSUNUZ
ahmet mazlum eklemiş.
| 28-10-08 Saat
18:14
geçici işçiye 2008 veya 2009 dada kadro varmı??
sn yavuz bey bende 6 ay mağduruyum şuan belediyede çalışıyorum ama 6 ayım dolunca çıkarılcam çalışıp bi çok şeyi göze alıp kendine ve ailene güveninin olması daha sonrada herşeyin sıfıra çıkması çok zorr lütfen arkadaşlar ne yapıyorsak nereye başvurup anlatıyorsak derdimizi elimizi çabuk tutalım en geç 2009 da geçici işçiye kadro verilsin yerel seçime az kaldı devlet kadro verirmi yavuz bey bilginiz varmı yada şuan durumlar nedir beni bilgilendirirseniz sevinirm /CEVAP;Şu anda kadro çalışması yok.
lara eklemiş.
| 04-11-08 Saat
12:49
6 ay mağduru
selam yavuz bey...ne zamandır buraya yazıyorum ve hergünde sizin sayfanızı ziyaret ediyorum bir zamanlar demiştiniz yakında bir çalışma var diye ama birşey olmadı..efendim bu mahkemenin hızlandırılması ve sonuçlandırılması için nereye başvurulmalı veya sesimizi kime duyurmalıyız...size güveniyoruz /CEVAP;Mahkemeyi ancak mahkeme üyelerinin iş yüküne göre çalışması hızlandırır.Bu konuda başvurulacak merci yok.
kenan mert eklemiş.
| 08-11-08 Saat
21:52
6 ay magdurları
arkadaslar bu anayasa mahkemesı kararını herhalde 2009 yılın da verecekız bakalım baskakka işlere bu ne yaa on ca işçi umut beklıyor ama içraatları yok . bence cıkmaz bu kakarrr yıne .............
aydın akova eklemiş.
| 13-11-08 Saat
15:46
6 AY MAGDURU
MERHABALR YAVUZ BEY...6 ay mağdurlarıyız,bu sesimizi ne zaman duyacaklar anlamıyoruz.size güveniyoruz lütfen sesimizi duyurun artık...
kenan mert eklemiş.
| 25-11-08 Saat
10:01
vicdan meselesi
1988 yılından bügüne kadar gençlik yıllarımı 22 yılımı şeker fabrıkasına adadım.1993 yılında ömer çelik beyin kibirene yenik düştük. şimdide akp saçma 2006 yılı 6 ay çalışma şartına takıldık.ya uzun yıl çalışma süresine göre alsaydınız ya imtihan yapsaydınız yada kura çekseydınız.hiç değilse vıcdanen rahat eder eski sıkıntıları çekmiş haksızlıklara mağdur kalmış ,işçileri kurtarırdınızda akp olduğunuzu adaletli iş yaparak kadro verdiğinizi anlatırdınız.şimdi yeni işe girenlere ımkan sağlayarak haksızlığa boyun eydiğinizi nasıl anlatacaksınız . temennimiz kalan 26000 işçi,yede kadro vererek bu haksızlığı giderir vebal dan kurtulursunuz kulğımız sizlerden gelecek iyi haberlerde önçe allaha sonra sizlerin sağduyusuna güvenimiz tamdır
k. eklemiş.
| 08-12-08 Saat
12:42
6 ay mağdurları
selamlar mağdur arkadaşlar...bundan sonra sesimizi duyuralım artık...herkes ya telefon açsın yada fox tv olur sabah programlarına mesaj atsın arkadaşlar..
hakan eklemiş.
| 11-12-08 Saat
10:11
işsizlik parasından neden yararlanamıyoruz
şeker fabrıkalarında çalışan 4 aylık işçileriz işten çıkarıldıktan sonra
iş aramakla geçiyor kalan 8 ayımız iş aramakla geçiyor bulmak nerede hükümet kadro vermedi. bizlerden kesilen işsizlik paralarından yararlanalım dedik onuda vermiyorlar bizler ne zaman işsizlik sigortasından yararlanaçağız bizler bu ülkenin insanları değilmiyiz bizi işten cıkaran devletin kurumu işsizlik parasıda alamıyorsak neden bizlerden işsizlık parası kesiliyor.bizlerinde işsizlik sigortasından yararlanmamız sağlanmalıdır .bu konuda sendikaların veya hükümetin bir çalışmasi varmi
İŞÇİLERE NEDEN NAKİL YOK !!!!
Ben belediyede son verilen kadrolarla beraber kadrolu işçi olmuş biriyim. ama sadece kadrolu olduk o kadar. maaş falan zati hak getire, en azından nakil tayin hakkımız olsun diyorduk ama işçinin nakil hakkı yokmuş. memur arkadaşlara bi sözüm yok ama memura tanınan nakil hakkı işçiye neden yok. işçilerede tayin nakil hakkı diye günlerdir yazıp çizip duruyoz ama maalesef bi allahın kuluda kanadını kıbırtatmadı. bi yetkilide çıkıp Allah için şu nedenlerden dolayı tayin hakkı olmaz diye bi açıklama yapsın ya.
aslan - KIRŞEHİR eklemiş.
| 17-12-08 Saat
10:19
6 ay mağdurları
ARKADAŞLAR NE OLACAK BU İŞİN SONU NASIL OLACAK ŞU ZAMANDA İŞSİZ KALDIK ....CIKACAKSA CIKSIN KANUN MAHKEME KARARI NE OLACAK OLACAKSA OLSUN ....
ALİ GULAY eklemiş.
| 17-12-08 Saat
17:45
slm
slm arkadaşlar...en sonunda ankarada yürüyüş oldu şeker işçileri ayaklandı..bu bizler için sevindirici haber..fakat sendikalarında tümünün ayaklanması lazım 6 ay mağdurları olarak
hasan özbek eklemiş.
| 24-12-08 Saat
11:50
Ynt: Geçici İşçilere İlişkin Dava Dilekçesi
geçiçi işçi kadrosunun geniletilmesinin anayasa mahkemesi nezamangörüşülecektır.saygılarımla/CEVAP;Davayla ilgili henüz bir gelişme yok.
zikrullah turhan eklemiş.
| 26-01-09 Saat
20:42
BENCİLLİK
arkadaşlar okuma yada anlama özürlümüsünüz.HELAL OLSUN CHP SANA.Ben chp yada akp li değilim ama buradaki amaç geride kalan 4/c liler yani sayıları 25-30 bin arasında insafsızca bir kenara itilen devlet çalışanları.SİZİN HAKKINIZ ELİNİZDEN ALINMAYACAK,sadece geride kalan mağdurluğun en mağdurluğuna itilen asgari ücretten maaş alan çocuklarına artık bişey veremeyen İNTİHAR sayıları gün geçtikce fazlalaşan ve fazlalaşacak olan 4/C liler için.
özlem kara eklemiş.
| 27-01-09 Saat
22:36
geçiçi işçi kadrsunun genişletilmesi davası
anayasa mahkemesi olumlu sonuç verirse hangi yılları kapsar,saygılarımla/CEVAP;Kapsamına Mahkeme karar verecek.
mağdur
bu haberin 4c ile uzaktan yakından alakası yok bu mahkeme sonucu sadece 5620 sayılı geçici işçilere kadro verilen ve madur olan tüm arkadaşları ilgilendiriyor bu mahkeme sonucunda iptal ve yürürlüğünün durdurulması karaı çıkarsa 4c li arkadaşlara hiçbir avantaj sağlamayacak çünkü onlar için açılmış bir mahkeme değil lütfen haberi doğru okuyunuz 4c li arkadaşlarda madur bunu kimse inkar edemez inş tüm 4c ve geçici işçi olarak kadroya geçemeyen herkezin maduriyeti çözülür
hüsein eklemiş.
| 30-01-09 Saat
09:23
KADRO
yıllardır bekleyipde KIL payı kadroya geçememek nedir bilemezsiniz 6 ay mağduru olmayı biz mi istedik hayııırrrr AMİRLERİMİZ öyle istediler neden çünkü, canları öyle istedi 15-20 sene az işgünü ile yıllarca acımasızca ve korkutarak çalıştırdılar ve BAYAN ve BÜRODA çalışıyorsunuz diye KADRO vermediler LÜTFEN ORMAN İŞÇİLERİ bir avuç kaldık bizlerinde çalışma sürelerine ÇARE olun iyi çalışmalar
ÖZLEM KAAN eklemiş.
| 30-01-09 Saat
15:44
kardoyu aldın rahat uyu
apdil şen yazını okudum kodro almadan önce bıze selam verırdın hatırımızzı soradın ne oldu kado alınca hepınızın selamı kezıldı siz alırlen bızde ımza atmadıkmı topluyanda sendın ımzaları mılet vekılerıne yazarken şimdide yazında bızım işimizi engelemeyındıye chp yazmışın sen mhp lıydın ne cabuk akp lı oldun.sen rahat uyonmu siz 12 ay calışırken biz bırda 4 ay calışıyoz hangımıse sordun arkadaşlar bı hıytıyacınız varmı bı derdınız varmı nasıl gecınıyorsunuz öğle araba deyişdirıyon sen modelını beyenmıyon araba deyişdirıyon sen bu vatanın evlatıysan bız neyız acaba yarın cocuğun doğuya cıkarsa nasıl torpıl bulupda en rahat yerlere alınmasına uraşmıyacanmı tabı bız 4 aylıyız bızım cocuklar gıtsın demı devletden 12 ay bız maaş alıyoz yazıklar olsun kendını garantıye alınca copanları bılmem nelereı karışdırıyorsunuz bu yola beraber cıkmışdık neden kalan arkadaşlarda almıyor demıyorsun sayın APDİL ŞEN kodrolu bey efendı hayırlı olsun kodron. arabanı daha modaleşdırırsın artık
42y eklemiş.
| 31-01-09 Saat
14:08
6 AY MAĞDURLARI
ARKADAŞLAR 6 AY MAĞDURLARI EKSİK GUNLERI OLANLAR GALIBA GIRMIŞLER TELECOM DA FALAN TANIDIKLARI OLANLAR LUTFEN HABER VERSİNLER. MAHKEMEYE EŞ DEĞER DELIL GOSTERMEMİZ LAZIM. TÜM ARKADAŞLARA DUYURULURRRR.
SAYGILARIM LAAAAAAAAAA.........
EKSİK GÜNLERİ OLANLAR DİRMİŞLER BAZI KURULUŞLARDA........
HASAN TOPAL eklemiş.
| 02-02-09 Saat
11:17
geçiçi işçi kadrosunun genişletilmesinin, anayasa mahkemesi
geçiçi işçi kadrosunun genişletilmesinde,anayasa mahkemesi 1997 yıllarındaki gibi aynı sonucu verirse(olumlu),2005 yılı 180 ve üzeri çalışanları kapsar mı? en içten saygılarımla
ahmet yılmaz eklemiş.
| 02-02-09 Saat
17:32
bakın halımıze
ben seker fabrıkasın da 21 yıldır gecıcıu olarak calısmaktayım bızden once verılen kadrolar haksız kadrodur bizede enkısa zamanda verılmesını ıstıyoruziş barışı bozuldu en kısa zamanda bu haksızlıgın gıderılmsenı yetkılı mercılerden talep edıyoruz
bor seker fabrıkası calısanı
ramazan ekıncıoglu eklemiş.
| 04-02-09 Saat
15:25
22 yıldır şeker fabrikasında kadro alamadan çalışıyorum
yılda 120 gün çalışma ile ben ve benim gibi çalışan arkadaşlarım ne zaman emekli olacagız bu nasıl sosyal devlet hükümet kadro dagıtımında adil davranmadı sen 22 yıl çalış öbür taraftan sadece 2006 yılında 6 ay çalışan kadro alsın neden 2006 daha önceki yıllarda 6 ayçalışanlar degil çünkü bu kadrolar ak partili belediye çalışanları için çıkmıştı bu ülkeyi yönetenler dogru işler yapınca elbette bunun mükafatını göreceksiniz fakat yanlış işler yapınca bunun cezasını çekersiniz ayrıca şeker iş sendikası sadece işçi aidatı alıp yan gelip yatmayla olmuyor.
BÜYÜK HAKSIZLIK (OKUYUNCA ANLARSINIZ)
BEN 1999 YILINDA TAPU VE KADASTROYA BAĞLI TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜNDE İŞE ALINDIM.1999 YILI-200 YILI- 2001 YILI VE 2002 YILLARI ARASI ÇALIŞMA VİZEM 7 AY OLARAK GELİYOR İDİ.SENDİKAYA DA 2002 DE KAYIT OLDUM (NOTERDEN) KOOP-iŞ E ANCAK 30.11.2002 DE YIL İÇERİSİNDEKİ 7 AYLIK SÜRE DOLDU.2003 YILI İÇİN VİZE BEKLİYORDUM. ANCAK VİZEM GELMEDİĞİ İÇİN İŞE ALINMADIM. BENİM ÇALIŞMA VİZEM İPTAL EDİLİP BAŞKA TARAFA KAYDIRILDIĞINI ÖĞRENDİM NE SENDİKA EL ATTI BU HAKSIZLIĞA NE DE KURUM.AMAÇ İLERDE GEÇİCİ İŞCİLERE KADRO VERİLECEĞİNDEN BENİM GİBİLERİN HAKLARI GASP EDİLİP HARCADILAR.BİR DE YASA ÇIKARDILAR 5620 SAYILI BU YASA 2005-2006 YI KAPSIYOR YANİ BENİM GİBİLERİN YERİNE ALINANLARA KADRO VERİLMİŞ OLDU.BU YANDAŞCILIK VE AYRIMCILIKTIR.HAKKIMIZI NERDE ARAYALIM
Rahmi ozan eklemiş.
| 04-03-09 Saat
20:09
kendini düşünen insanlar
yazmak istemiyordum ama yazacağım,Türk milleti olarak ne kadar duygusal millettik ama öyle bir millet oldukki kendinden başkasını düşünmeyen bencil insanlar haline geldik,O kadar kişi kadro aldı bir avuç insan kaldı geriye,CHP de buna dava açtı bu kadar feryat etmeniz niye anlamadık siz önce açılan davayı bir okuyup anlayın ondan sonra feryadı basın,SAYIN İŞÇİ VE EMEKÇİ KARDEŞLER,( sözde)
erhan dönmez eklemiş.
| 18-03-09 Saat
20:22
KADRO ALAMAYAN GEÇİCİ İŞÇİLERİN DURUMU NE OlACAK ?
2006 yılında 163 gün Belediyede işçi olarak çaliştim daha sonra Muğla Orman bölge müdürlüğüne işkurun vasıtasıyla hükümlü olarak işe başladım. Orman daki çalişma sürem 147 gün ve kadro yu gün eksikliğimden dolayı alamıcamı öğrendim.
Benim 2006 yılı resmi 310 çalisma günüm vardi. Şu an 5 ay 29 gün çalişıyorum..
Benim gibi bu durumdan magdur çalisanların sorunlarına çözüm bulmak adına biseyler yapılmasını arz ederim
yeni haber
Yüksek Mahkemeye 'geçici işçiye kadroyu ne zaman görüşeceksiniz?' sorusu
6 Mayıs 2009 14:50
CHP'li Kart'tan Anayasa Mahkemesine başvuru
Ankara - CHP Konya Milletvekili Atilla Kart, "toplumsal sonuçları olan, temel hak ve özgürlükler açısından telafi edilemez mağduriyete yol açan" yasaların iptali istemiyle açılan davaların öncelikli görüşülmesi için Anayasa Mahkemesine başvurdu.
Kart, yaptığı başvuruda, Anayasa Mahkemesinin kritik ve önemli dava dosyalarını incelemede geciktiğini, kararların gerekçeli olarak açıklanmadığını öne sürdü.
Anayasa Mahkemesinin iş hacminin yoğunluğunun, dosyaların gecikmeli incelenmesi ve kararların geç yazılmasının gerekçesi olamayacağını ifade eden Kart, Hakimler ve Savcılar Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun iptali istemiyle açılan davada esasa ilişkin kararın ne zaman verileceği ile Ceza Muhakemesi Kanununun 135. maddesini değiştiren 5353 sayılı yasanın itiraz yoluyla iptali talebiyle Manisa 4. Asliye Ceza Mahkemesinden Yüksek Mahkemeye intikal eden dosyanın akıbetinin bilinmediğini ileri sürdü.
Kart, Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun "...2006 yılı içinde toplam 6 ay..." ibaresinin iptali için açılan davanın da ne zaman sonuçlandırılacağının bilinmediğini ifade etti.
Kart, başvurusunda, Anayasa Mahkemesinin çalışma düzenine müdahale etmek gibi bir amacı bulunmadığını vurguladı
hasan topal eklemiş.
| 06-05-09 Saat
15:17
5620 Sayılı Yasa
Anayasa mahkemesi 11 Haziran 2009 tarihinde yasayı görüşecek inşallah hepimiz hakkında hayırlısı olur.
fikret begeç eklemiş.
| 04-06-09 Saat
11:36
Anayasa Mahkemesi ve geçiçi işçi kadrosunun genişletimesi
arkadaşlar anayasa mahkemesi 11 hazıran 2009 tarihinde 5620 sayılı yasayı görüşeçek inşallah hakkımızda hayırlısı olur(adalet yerini bulaçaktır)herkese selamlar
zikrullah turhan eklemiş.
| 04-06-09 Saat
20:02
kaybettik
arkadaşlar ne yazıkki anayasa mahkemesi iptal istemini reddetti... 26 bin kişinin istikbali ile oynadı...
cem c. eklemiş.
| 12-06-09 Saat
09:56
ARTIK BİTTİK!!!!!
DAVANIN REDDİNE KARAR ALINMIŞTIR...
OLGUN eklemiş.
| 12-06-09 Saat
10:37